Max felgbredde (19") på 2001 A6

Anbefalte innlegg

Jeg har noen felger på hånd som frister veldig. Disse er 9,5x19 og ET 30. Vil disse passe på min A6 avant 2001??? Det er snakk om samme bredde på alle felger.

Hva bredde er best å kjøre på disse felgene da? 235 foran og 265 bak?

 

Nye opplysninger i nederste post :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har noen felger på hånd som frister veldig. Disse er 9,5x19 og ET 30. Vil disse passe på min A6 avant 2001??? Det er snakk om samme bredde på alle felger.

Hva bredde er best å kjøre på disse felgene da? 235 foran og 265 bak?

 

Foran: Uansett dekk (jeg ville valgt 225/35) så må skjermene valses ut ganske mye og lakkeres (lakken vil nok sprekke under slik valsing) og innerskjermene må festes med sika eller annet da få fester rundt buen passer.

 

Bak: Vil nok subbe litt med 225/35, men kanskje det kan gå akkurat hvis bilen er stiv. 265 vil subbe grisevillt, dvs er ikke i nærheten av å passere innunder skjermen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel ikke noe problem hvis han ikke har senket bilen?

 

Selv har jeg 19" felger som går helt ut, foran faktisk utenfor, skjermen. Jeg subber ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel ikke noe problem hvis han ikke har senket bilen?

 

Selv har jeg 19" felger som går helt ut, foran faktisk utenfor, skjermen. Jeg subber ikke.

 

Ikke verre problem at det ser helt rart ut med så bred felg, strekt dekk og kjempeglippe i skjermen. Uansett vil det jo subbe ved last og/eller skikkelig dump fordi orig.fjærer og dempere er altfor myke til å holde igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar denne opp igjen...

 

Jeg har nå noen andre felger på hånd. Disse er 8,5x19 foran (ET35) og 9,5x19 bak (ET40). Er skodd med 235/35 dekk. Vil dette gå bra på bilen? Da mener jeg uten subbing...

Setter pris på hurtig tilbakemelding :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foran er det ihvertfall ikke noe problem, men det kan bli akkurat bak. Spørs litt på høyden på bilen din også, kan subbe litt med folk eller litt last baki.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.