#1 Skrevet Mai 3, 2010 Hei ! Opplever for tiden ulyder med det jeg tror er bremsene. Hører klakkelyder som følger turtallet, og forsvinner når jeg bremser. Problemet er da på ene siden fremme. Får vibrasjoner i rattet under bremsing. Kan det være løs bremsekloss ? Merket også at felge. Ble varm selv ved lite bruk av bremser. Tips ang. dette ? Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 3, 2010 Hvis det vibrer i ratte ved oppbremsning pleier det være skjeve bremseskiver, som skaper ubalanse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 3, 2010 Kan høres ut som bremseskiven er i ubalanse og treffer bremseklossene under kjøring, som igjen lager lyd og varme? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 3, 2010 Hjullager? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 3, 2010 Sjekk at fjæra som skal holde ytterklossen på plass ikke er ramlet bort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 4, 2010 Hjullager gir vel mer som en summing ? Selv med min bilkunnskap tror ikke jeg dette er hjullager. Får plukke av hjulet igjen og rikke litt på ting (igjen), så får jeg se hva jeg finner. Men problemet kommer og går litt... Kommer spesielt når det har vert vått eller at jeg har vasket bilen. Takk for tips så langt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 4, 2010 Jeg har hatt tilsvarende symptom når en bremkloss delte seg, belegget løsnet fra metallet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 4, 2010 I så fall om det må byttes bremsekloss på ene siden, så gjelder vel regelen om å bytte i par ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 4, 2010 Selges vel i par de fleste plasser, så det burde ikke by på problemer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...