Anbefalte innlegg

Alt var som natt og dag etter jeg fikk på fk silverline x hvertfall..

 

Synes min ble best med stiveste innstillingen foran, men kanskje jeg bare innbiller meg det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt var som natt og dag etter jeg fikk på fk silverline x hvertfall..

 

Synes min ble best med stiveste innstillingen foran, men kanskje jeg bare innbiller meg det.

 

Sikkert fordi at bilen ikke krenger nå, og det føles jo bra:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring (for what it's worth):

 

S3 understyrer ikke kraftigt standard. Den understyrer, men det er bestemt ikke det værste jeg prøvd. Det som i hovedgrunn fcker opp kjøreegenskapene er dårlige dempere/fjærer, underdimensjonerte stabstag, for mye negativ camber, spesielt bak og spesielt hvis en senker ekstremt og ikke minst bremsene (som ikke er mye å skryte av standard)!

Alle biler vil få bedre (les: sportsligere) kjøregenskaper hvis en senker tyngdepunktet på bilen. Dette er naturloven som spiller inn her...lavere tyngdepunkt osv.

Hoveddelen av de som har peil mener at hvis du senker S3 8L mer enn 25mm så går du for mye på kompromiss! Justerbart understell som er nedsenket i tillegg til man ikke kan justere rebound osv. "ødelegger" generelt mer enn det gavner (gjelder jo alle biler)...de fleste er vel enige om det.

Kjøper man justerbart uten å balansere det på vekt pr. hjørne er man like langt. Kjøreegenskapene blir bedre, men sjansene er store for at man ødelegger mer enn man forbedrer er store.

Stabstag effekten er allerede utredet her...utbyttet er stort. Dette kan tweakes enda mer vha oppgradert styreenhet for haldes clutchen samt dekktrykk.

Imidlertid mener jeg at den allerstørste forskjellen kom etter 4 hjulskontrollen / justeringen. Dette var dyrt, omfattende og ble rett å slett rått etterpå. Er gjort mye "forskning/prøving" rundt hvor mange grader/hvor mye toe ut/inn osv. som folk mener er optimalt/ best. Jeg bare kopierte et oppsett fra en engelsk kar...det funket gull for å si det sånn.

Da jeg testet alt dette på bane var jeg overrasket over hvor lett bilen var å kontrollere, spes på grensen. Kunne legge den opp til overstyring så lett som bare det. Jeg hadde ikke nok hestekræfter til å kunne holde den breit, på den andre siden hadde jeg ikke behov for det heller. En får jo ikke raske rundetider ved å skrense/sladde i hvert sving. I øvrig var dekkene mine ikke velegnet for banekjøring men det gikk noenlunde...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette som Dennis sier her er min erfaring og. Jeg kjører nå med org understell som har gått 130k, Haldex performance Controller, gateslicks og H&R stag som nevnt.. Er ikke noe understyring på min ihvertfall.

Var litt på begge S3'ene jeg har hatt orginalt, men ikke mye.

Monterer straks på SpaxRSX og da tar jeg den opp til ER-AN på Os, der skulle du nok hatt deg en tur du og Hans Fredrik. Beste i Bergensområdet på hjulstilling.

På bane driver jeg og prøver meg frem med forskjellige dekktrykk, for å teste ut hva som gir best grep.

Har liggende en liten oversikt som veiledning til overstyring/understyring/våt vei/tør vei osv.

 

Dennis, har du det oppsettet du fikk fra han engelske liggende?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjørt s3 et par ganger og syntes deg understyret noe jævelig.men det er jo flere audier som har blitt teste hvor de klager på understyring:)

skal ikke bytte til polyforinger også??får man justerbare camber plater til toppen foran?

 

Jepp: http://www.k-mac.com/pages/newprods/vw/vw_audi.htm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med deg der Dennis. Riktig justering av understell er ganske viktig for å få så optimale kjøreegenskaper som mulig! Kommer nok til å gå til innkjøp av diverse stabstag og diverse som gir meg mulighet til å justere camber bak. Så må jeg finne noen som kan hjelpe meg å stille det inn riktig. Hadde vært gøy å funnet noen som kan kryssvekting og slik at høyde/vektfordeling blir riktig:)

 

Min var i allefall ganske understyrt originalt, men det kan godt være slitte dempere som var skyld i det...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.