Anbefalte innlegg

06 Touran som har gått 60K.

Fikk nå i forrige uke en svak ulyd som jeg i utgangspunktet trodde kom fra forstillingen, men det har raskt blitt verre og mer usikker på hva det kan være.

Lyden forsvinner når jeg gir en del gass. Med en gang jeg går av gass eller trykker inn klutsj kommer lyden. Virker ikke som den påvirkes av svinger. Lyden er der fra ganske lav hastighet. Det virker imidlertid som lyden kanskje ikke helt øker i frekvens med hastighet.

Det virker også som det kan komme en "klunk" når jeg f.eks. gir gass, girer og går av klutsj.

Lyden er en slags blanding av knikkelyd og romlelyd.

Som sagt - fra ganske lav lyd til langt høyere (ikke kjempehøy) i løpet av noen få dager.

: klø :

Teorier?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper knekkt fjær i dobbelmasse svinghjul jeg:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vel også være drivledd ? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

spess om den da ikke følger hastighet i frekvens om det har noe med drivledd/utgående på girkasse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

spess om den da ikke følger hastighet i frekvens om det har noe med drivledd/utgående på girkasse

Kan vel ellers si at det ikke virker som man kan høre spesielt til lyden utenfra, og når de "klunkene" kom (har ikke opplevd så mange av dem), så ble jeg mer usikker.

Det virker mer som det kan følge turtall ved rulling enn hastighet. Evt. mulig at annen støy kan "maskere støyen" ved høyere hastighet....

Har i perioder også hatt litt metalisk vibrasjonslyd i tillegg. Litt sånn "blikkvibrasjon"...

Jaja, vi får se hva Albjerk.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, noe flaut egentlig, men det viste seg å være løst dekk. Helt merkelig, for jeg var senest i går og strammet over dekkene på bilen, og har etterstrammet for et par uker siden, litt etter at sommerdekkene ble lagt på. :-\

Får se hvordan det går, og at det ikke er gjenger som er problemet eller noe. Lyden ble i hvert fall helt borte. Jeg husker jeg på noen skruer slet noe jævlig med å få de av når jeg skulle legge til sommerdekk nå, så får se hvordan det utvikler seg - kanskje det er noe som tilsier at det må skrus jævlig hardt på.

Ellers bare å konstatere at Albjerk ikke tok betalt, selv om dette kanskje kan virke som å være min feil i så fall. Det får gå inn i rekken som har gjort meg godt fornøyd med Albjerk som forhandler i hvert fall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.