Erfaring med veivlager. 2 del lager eller 6 dels lager?

Anbefalte innlegg

Kjøpt nye veivlager til min 1,6TD i golf 1 motorkode CY. Det gamle midtre veivlageret er jo 6 delt. øvre og nedre lager pluss 4 slike deler som satt på siden av lageret. Men på di nye lagrene er alt dette i en del.

 

Så på et fortum i usa at noen hadde problemer med disse 2 delte lagrene at de ripet opp veiva på sidene.

 

trenger jeg være redd for det? Skal vel funke like bra i utgangspunktet dissse 2 delte alt i et lagrene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøp lager UTEN disse endeslakk lagera (kaldt trøstelager?) er vist en kjentsak at dem ikke funker så bra

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøp lager UTEN disse endeslakk lagera (kaldt trøstelager?) er vist en kjentsak at dem ikke funker så bra

Nå er jeg ikke helt med her? Det orginale midt lageret til veiva er jo i 6 deler, men det nye er 2 deler med disse 4 delene som en del av veivlageret. Hvem er best. Noen i usa på et disele forum sier at det org 6 dels lageret er best.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel det jeg mener, altså uten innebyggede trøstelager :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøp lager UTEN disse endeslakk lagera (kaldt trøstelager?) er vist en kjentsak at dem ikke funker så bra

 

Har ingen erfaring med bruk av de som er helstøpt inkl thrust. Så hvorfor er ikke disse bra? For lite smøring fordi disse er tettere og ikke mottar så bra med oljeskvalp?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ingen erfaring med bruk av de som er helstøpt inkl thrust. Så hvorfor er ikke disse bra? For lite smøring fordi disse er tettere og ikke mottar så bra med oljeskvalp?

 

Vet ikke, men flere i usa som tydeligvis har problemer med di, riper opp veiva på sidene der disse thrust lagrene sitter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter med å få tak i dette lageret som er 6 delt. Noen som vet hvor evt man får det, Møller har bare det 2 delte di også ifølge delefilmen. Er jo bare detr ene lageret jeg trenger og ikke helt sett.

 

Her er et innlegg på et diesel forum:

 

"Started by Dr. Diesel, Message by Dr. DieselRelevance: 29.1%

As my new engine troubles enter their second month (driven it 3 days, not in a row, had it apart 4 times, all in less than 2 months) I thought I was nearing the end. Not so. After reassembling the engine from bare bones AGAIN, I went to pick up the freshly done tranny (a four hour job that took 2.5 months)

ok. this is turning into a rant.

 

BOTTOM LINE:

 

2 piece style #3 crank bearings (the ones with the thrust face on them) WILL RUIN YOUR CRANKSHAFT. There is a good reason that the VW engineers used a 6 piece #3 main bearing. AE Clevite/Federal Mogul/whatever/whatever thought they could cut a corner and make a simple two piece #3 bearing. Well, they sure did. They cut the corner right off the thrust face of my balanced, polished and shot peened crankshaft, which is now sitting in a scrap heap.

 

Symptoms are a drop in idle speed and/or a scraping noise when you step on the clutch, and bearing pieces in your oilpan.

 

Avoid 2 piece #3 main bearings like a double dose of clapto-ouchitburns scrotulabial nudgeacervixitus! "

 

 

men hvorfor produseres dette om di fører til ras?? Kjenner jeg blir forvirret her, bruke di eller ikke, får jo ikke tak i noe annet jeg.

 

http://www.vwdiesel.net/forum/index.php?topic=399.msg2850;topicseen#msg2850

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har helt motsatt erfaring.

Bytta veiv lager på en 2002 a4 med 1.8turbo, med såvidt over 100k på telleren.

Problemet der var at disse løse trhustlagerene hadde løsnet og ramlet ned i bunnpanna. Da fikk jo veiva pendle fram-bakover, noe som jeg vil tro ikke er heldig.

 

De nye lagrene jeg monterte var som du beskriver kun med 2 deler, levert av sulland bodø ((Møller)

Vil tro det er en grunn til at fabrikken leverer ut annen utforming på dem enn det som var levert med ny motor.

Så jeg er ikke betenkt med å bruke denne typen lager.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

KRB har vel løse thrust lager til deg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Promotering av bil med over 1200 hk, sjekk etter 59 sekunder. Der ligger veivlagre med helstøpt thrust, dersom disse er brukt i den motoren så bør de holde til det meste.

 

Det kan virke som om det kun er spekulasjoner omkring hva som er best. Eller er det noen som har mer info om dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.