Anbefalte innlegg

Har noen smådeler jeg gjerne skulle lakkert, men vil ha det holdbart. Har lakkert no småtteri før, men det er veldig lett å ripe det opp etter det er ferdig lakkert! Tenker på lakkering med sprayboks bare.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt gode resultater med å bruke tokomponent klarlakk ihvertfall. Ellers er det som med lakkering ellers, grunnarbeidet er viktig.. :) Like holdbart som "ordentlig" lakk er det nok vanskelig å få det, men helt tilfredsstillende går greit.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet ikke om dette stemmer overens med andres erfaring eller sannheten, men jeg pleier alltid legge 4-5 lag med lakk og klarlakk når jeg bruker boks, føler at da har jeg lagt like mye som man gjør med 2 lag med sprøyte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

med valig akryl lakk på boks så holder det og støve ned delen med lakk på første strøket og når det har tørket litt så legger du ett tettere ett og deretter ett siste strøk hvis nødvendig.

bruk 2k klarlakk blandet på boks for beste resultat.og gjerne een hårføner eller varmluft pistol når du legger akryl lakken så den fordamper jevnt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg holder på å lakke nokre plast lister med 1 K lakk og skal ha 2K klarlakk på. men må man venta til lakken er tørr før man legger på klarlakk eller skal det leggast våt på våt?? eg har hørt litt forskjelligt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som veit??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.