#1 Skrevet Mai 3, 2010 Er jo en kurant jobb å bytte skiver, men likevel lurer jeg på en del ting... Caliperen er jo bare å fjerne, men bøylen som glidepinnene sitter på er festet til hjulnavet med 2 bolter. Er disse boltene unbrako eller torx ?? Og kommer det opp feilkode når stemplene er presset tilbake og nye klosser er montert? Har forstått det slik at stemplet i caliperen må presses og skrues tilbake og har L og R gjenger, avhengig av hvilken side de sitter på? Har Biltema sitt verktøy for denne jobben tilgjengelig, men jeg spør nå for å være sikker...Bedre å spørre en gang for mye enn en gang for lite........På forhånd takk for svar!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 4, 2010 Om det er ATE system du har, så er boltene er normale 6 kant. 21mm hvis jeg ikke husker feil. Ingen feilkode har kommet hos meg når jeg har byttet (2 ganger). Disse må skrus bak, men foran presses de. Biltema har verktøy, som fungerer både foran og bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 4, 2010 Og er de umbrako, så er de normalt 7mm. Noe som ikke er en vanlig umbrako dimensjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 4, 2010 Og er de umbrako, så er de normalt 7mm. Noe som ikke er en vanlig umbrako dimensjon. Er ikke boltene som holder caliperet jeg snakker om, men boltene som holder den festebøylen for caliperen. Altså den delen som er festet i hjulnavets ytterdel. Har funnet ut av det, det er M8 unbrako og de sitter jevlig trangt til på baksiden mot støtdemperen.Måtte bruke en vanlig unbrakonøkkel med rørforlenger for å løsne boltene. Forresten: Finnes det ikke "uoriginale" bremseskiver med festeskru lenger?? Brembo leverer skiver med 10 hull og uten festeskrue.(en liten forsinket m6 bolt med torxhull) Liker ikke at bremseskiva" henger og slenger" når jeg bytter hjul, det kan lett komme dritt imellom, noe som kan resultere i kast og uballanse.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...