#1 Skrevet Mai 3, 2010 (endret) Hei! som topic sier har jeg trøbbel med at reimhjulet dønner i oljpumpa på min ADU motor. hjulet tar borti den delen av pumpa som stikker ut i nerkant for å beskytte rundt veivhjulet. Tar også litt borti det dekslet som den tappen til timing av veiva er på. reimhjulet er av den typen der det er 2 kile reimer innerst til servopumpe/klimakompressor og den ytterste ala multireim som er til dynamo. Er det feil reimhjul? liten lysten på å bytte reimhjul da jeg har maskinert det som triggerhjul. noen forslag til feil jeg kan ha gjort, eller noen deler som ikke passer overens? Er det en mulighet å ta fila til hjelp å slipe bort nok til at jeg ikke dønner? mvh vegard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 3, 2010 Feil remhjul eller feil oljepumpe? Ta bilde og legg ut da vel, så er det lettere for noen å hjelpe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 3, 2010 Feil remhjul eller feil oljepumpe?Ta bilde og legg ut da vel, så er det lettere for noen å hjelpe. delenr å bilde kommer etter arbeid i morgen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 3, 2010 "Diamantskiva" du mangler kan være et alternativ. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 3, 2010 "Diamantskiva" du mangler kan være et alternativ. Er ikke den for tynn til å utgjøre noen forskjell i tykkelsen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 4, 2010 Er ikke den for tynn til å utgjøre noen forskjell i tykkelsen? Tipper den jeg og, den er en 3-4mm tykk så bygger jo litt ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 4, 2010 "Diamantskiva" du mangler kan være et alternativ. den har jeg aldri hørt om? hvordan ser den ut å hvor står den? mellom reimhjul og veiv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 4, 2010 den har jeg aldri hørt om?hvordan ser den ut å hvor står den? mellom reimhjul og veiv? Jepp.en fordel å ha... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 4, 2010 hehe;p sjønte vel hva dere mente med den skiva når jeg gikk ut i garasjen nå! jeg kjøpte jo ny bolt på møller og i posen sto det ei skive på bolten. hadde prøvd å sette sammen reimhjulet med skiva som ei vanlig skive mellom bolt og reimhjul:P Men nå satte jeg den mellom reimhjul og veiv, og da ble det go klaring;) utrolig hvor "dumme" feil man klarer å gjøre i starten:P Takk for råd folkens! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 4, 2010 Tipper den jeg og, den er en 3-4mm tykk så bygger jo litt ut Åja, så tykk..... Tilsvarende skive sitter på noen 2,5tdi'er og da er den løvtynn (muligens også uten diamant) jeg kjøpte jo ny bolt på møller og i posen sto det ei skive på bolten Snakker du her om den sorte skiva som sitter på bolten? I såfall tilhører den under bolthodet. Eller snakker du om en blankere skive, altså den riktige diamantskiva. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 5, 2010 hehe;p sjønte vel hva dere mente med den skiva når jeg gikk ut i garasjen nå!jeg kjøpte jo ny bolt på møller og i posen sto det ei skive på bolten. hadde prøvd å sette sammen reimhjulet med skiva som ei vanlig skive mellom bolt og reimhjul:P Men nå satte jeg den mellom reimhjul og veiv, og da ble det go klaring;) utrolig hvor "dumme" feil man klarer å gjøre i starten:P Takk for råd folkens! Den skiva tilhører muligens bolten. "Diamantskiva" er spesiell for å skape god friksjon mellom reimhjul og veiv. Koster 400++ på Møller så sjekk at det er riktig skive. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 5, 2010 hmm.. da har jeg sikkert feil skive og. Men den passet perfekt i mellom reimhjul og veiv da:P hvordan ser diamantskiva ut egenlig? ser det her skrevet blankere her oppe, men farge da? sølvaktig? for den som var med bolten var nesten litt gullaktig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 5, 2010 Jeg beklager så mye, har skapt forvirring her. Bolten til 2,2 har ikke løs skive, bolthodet har en litt større krave. Bolten til 2,5tdi er mye lengre, har skive, farge sort, er krympet på og kan ikke tres av bolten, er dessuten sortlakkert. Den gullfargede skiva er dermed med stor sannsynlighet den riktige "diamantskiva". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 5, 2010 Jeg beklager så mye, har skapt forvirring her. Bolten til 2,2 har ikke løs skive, bolthodet har en litt større krave. Bolten til 2,5tdi er mye lengre, har skive, farge sort, er krympet på og kan ikke tres av bolten, er dessuten sortlakkert. Den gullfargede skiva er dermed med stor sannsynlighet den riktige "diamantskiva". godt å høre:) bolthodet har større krave ja;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 5, 2010 noen som har et bilde av diamantskiva? så jeg kan sammenligne? står jo ingen nr på den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 2, 2016 Skal få satt sammen med 3b s2 motor. skal denne ha diamantskive? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 26, 2016 Skal få satt sammen med 3b s2 motor. skal denne ha diamantskive? er ikke på 3B motor den nei 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...