Hvor kjøpe ekte karbonplater?

Anbefalte innlegg

Hvor fåes ekte karbon plater på feks 50x50cm kjøpt?

Sett at mange lager seg dørtrekk ol. og jeg har planer om å lage meg et radiatordeksel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener på å ha sett at man får kjøpt ferdige slike deksler i karbon til S2.......men husker ikke hvor : rolleyes Ellers så kan du coate det du har med litt karbon og polyester.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener på å ha sett at man får kjøpt ferdige slike deksler i karbon til S2.......men husker ikke hvor : rolleyes Ellers så kan du coate det du har med litt karbon og polyester.

Det finnes slike å få kjøpt ferdige, men ikke til snudd innsug!

Tenkte jeg skulle lage en mal i papp og kutte ut i karbon.

Noen som vet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes slike å få kjøpt ferdige, men ikke til snudd innsug!

Tenkte jeg skulle lage en mal i papp og kutte ut i karbon.

Noen som vet?

Ok da blir det nok litt verre ja. Tror Jimmie fikk kjøpt noen karbon-plater han brukte i Golfen. Kan evt. høre med han hvor han fikk tak i de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kostet 800 pluss mva og frakt fra composit.no for en 30cm x 40cm bit: eek : Så er ikke billig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om 20x60cm er nok, har faktisk Torshov bilrek. ekte carbonplater til 259kr. Brukte denne til å lage et deksel under cd-spilleren i en bil jeg hadde:

 

CIMG1431.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kostet 800 pluss mva og frakt fra composit.no for en 30cm x 40cm bit: eek : Så er ikke billig

 

Haha, det må være en dårlig spøk vel? hvor mange lag er det av karbon da? 10? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener på å ha sett at man får kjøpt ferdige slike deksler i karbon til S2.......men husker ikke hvor : rolleyes Ellers så kan du coate det du har med litt karbon og polyester.

 

polyester er dårlig butikk på carbon..best å bruke epoxy eller i verste fall vinylester...

 

men pål på hp composties har plater på 1 kvm for en 1000 lapp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

polyester er dårlig butikk på carbon..best å bruke epoxy eller i verste fall vinylester...

 

men pål på hp composties har plater på 1 kvm for en 1000 lapp.

 

du kan vel bruke polyester, men blir totalt poengløst...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan vel bruke polyester, men blir totalt poengløst...

 

å bruke polyester er totalt meningsløst ja...da den verken holder seg særlig transparent,blir fort sprø,gulner da den ikke har noe uv filter og ikke gir noe fiber tetthet eller særlig feste så "drapperingen"

vil løsne og vri seg i samme slengen.;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor fåes ekte karbon plater på feks 50x50cm kjøpt?

Sett at mange lager seg dørtrekk ol. og jeg har planer om å lage meg et radiatordeksel.

 

Dette lager du enkelt og billig selv.

Kjøp karbonduk og epoxy på Biltema.

Legg duken på en glassplate og mett med epoxy...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette lager du enkelt og billig selv.

Kjøp karbonduk og epoxy på Biltema.

Legg duken på en glassplate og mett med epoxy...

 

husk å vokse plata først forresten..og legg minimum 4 lag med carbon hvis dt er twill duk eller eventuellt

glassfiber til å gjøre plata stivere og en metall rulle til å få ut luften av duken

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.