#1 Skrevet Mai 4, 2010 (endret) Var ute å kjørte tidligere i dag og alt var som det skulle.. stod i 45min og skulle da ut å kjøre, men i det jeg vrir om nøkkelen så kommer det bare klikk(fra starteren regner jeg med?) og buzzing mens alt instrumentlys blinker.. klokka nullstiller seg også hver gang jeg prøver å starte.. På trill så starter den med en gang.. Målte batteriet nå i stad etter jeg kom hjem fra en kjøretur og det viste 13,07v var det vel.. Noen tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 4, 2010 Var ute å kjørte tidligere i dag og alt var som det skulle.. stod i 45min og skulle da ut å kjøre, men i det jeg vrir om nøkkelen så kommer det bare klikk(fra starteren regner jeg med?) og buzzing mens alt instrumentlys blinker.. klokka nullstiller seg også hver gang jeg prøver å starte.. På trill så starter den med en gang.. Målte batteriet nå i stad etter jeg kom hjem fra en kjøretur og det viste 13,07v var det vel.. Noen tips? Defekt tenningslås? Defekt innslag på startmotor = Slå på startmotoren med en hammer + Vri om nøkkel Defekt jord til starter/girkasse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 4, 2010 Sjekk batterisko på batteriet.. tyder på meget dårlig jord.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 4, 2010 Ja virker som det er jordinga, iom det blinker i instrumentet.. Men alt stod fast som det skulle..Men minuspolen irrer veldig.. Renset den for litt siden, men kommet litt irring igjen.. Vet ikke hva det kan tyde på jeg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 4, 2010 Ja virker som det er jordinga, iom det blinker i instrumentet.. Men minuspolen irrer veldig.. Renset den for litt siden, men kommet litt irring igjen.. Vet ikke hva det kan tyde på jeg? Dårlig kontakt som regel. Gjør rent med lunket vann og smør med vaselin eller syrefritt fett.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 4, 2010 Men kan det komme av at den ikke vil starte? Har aldri vært antydning til at den ikke vil starte tidligere.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 4, 2010 Men kan det komme av at den ikke vil starte? Har aldri vært antydning til at den ikke vil starte tidligere.. Hvis det er dårlig jord, altså enten på minuspol, på kontaktpunktet under batteriet eller på girkassen så kan du få slike symptomer ja. Hadde et tilsvarende problem for et drøyt år siden, da var det dårlig jord som var problemet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 4, 2010 hmm, får se på det skikkelig i morgen.. Hvis noen andre har tips så jeg kan feilsøke så er det bare å komme med de! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 4, 2010 Jeg vil og tro det er dårlig jord som er problemet. Hadde samme problemet på en BMW for noen år siden. Jordinga var igjengrodd med irr, så selv om batteriet var nyoppladet klarte det ikke å levere nok til å gjøre annet enn å sprake i instrumentet og få lampene til å gløde. Utrolig hvor mye strøm irr kan stjele om det er ille nok 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 5, 2010 Nye kabler er handlet inn, så bytter ut det etterpå, samt tar ut starteren og prøver å smøre den opp.. Men kan batteriet være defekt selv om det måler 13v? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 5, 2010 Batteriet er godt ladet når det måler 13Volt.. Så så fremst det ikke er skadet på noe vis, eller det er halvtomt for væske(om det erett eldre batteri) så er det nok knall. Sjekk kabelskoene for sprekker og "korrosjon", og sjekk punktet der jordingskabelen er skrudd i karrossen. Men siden det irrer hoder jeg en finger på den kabelskoen din. Ta en startkabel på batteriet og klem på jordingskablen, på best mulig vis, å se hva som skjer.. blir det da bare krøll, vil jeg prøvd ett annet batteri. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 5, 2010 Jeg ordna min G3 i går, det var dårlig gjoring fra batteri til motor som var synderen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 5, 2010 Fixed Byttet kabelen fra girkasse til batteri.. Men når jeg hold på så jeg at det var "svidd" boks i motorrommet.. Var en 50A sikring som var kortsluttet.. Så må sjekke opp hvorfor den har kortsluttet.. Var smeltet plast rundt sikringen og.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 5, 2010 Flott! Oisann.. 50A..heftig det..startmotoren? Ikke sikker jeg.. Noen G3-eksperter her sikkert? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 5, 2010 (endret) Har vel omtrent samme motor som deg, bare at jeg har 90 hester'n i '00 A3 8L. I sikringsboksen på batteriet hadde jeg også en 50 amp sikring som var røket. Denne var til forvarming av kjølevann. 3 glødeplugger på et hus til kjølevannet. Ene glødepluggen var kortsluttet og ga direkte jord. Ga 260,- for plugg og 26,- for sikring hos merkeverksted inkl VACN-rabatt:) Håper dette ga et svar. Ps. lurer selv på virkningen av denne ekstravarmingen:confused: Oisann.. 50A..heftig det..startmotoren? Startmotoren er 110 amp, nr 2 fra venstre i bildet av sikringboks 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...