Anbefalte innlegg

Jeg står litt fast og trenger litt nye input.

Som overskriften sier har jeg fått ulyder etter byttet til TA Technic justerbart understell: bh :

Er dunke/smellelyder høyre foran + bak i dumper/hull (hard demping) i veien.

Har byttet komplett ny forstilling foran (bærearmer, endeledd og lenkearmer) så her skal alt være i orden: klø :

Har sjekket bilen på bukk i dag og fant ingen slakk foran. Sjekket også at alt var skrudd fast.

Jeg fant slakk i venstre stabilisatorstaget/lenkearmen bak, så dette må jeg bytte før jeg prøver å finne noe mer feil.

Er det noen som har noen erfaringer/tips til hva det kan være?

Jeg tenkte på en ting, på de justerbare demperene ligger jo fjæra og hviler på justeringsmutterene med plastinnlegg (bak ligger i de rett på bart metall). Se bilder.

På de orginale demperene ligger fjørene og hviler i gummilagring, noen som har noen erfaring med ulyd fra dette?

Hvordan er det på andre justerbare understell?

DSC00294.jpg

DSC00298.jpg

Mvh Pål

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luftet du demperne før du monterte de? Alltså holder de rett vei opp.. og presser de helt sammen og ut igjen noen ganger, sånn at surklinga i de blir borte? Gjelder så og si alle dempere det egentlig:) tipper at det er årsaken til mye deffekte dempere over tid:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.