#1 Skrevet Mai 4, 2010 Jeg står litt fast og trenger litt nye input. Som overskriften sier har jeg fått ulyder etter byttet til TA Technic justerbart understell: bh : Er dunke/smellelyder høyre foran + bak i dumper/hull (hard demping) i veien. Har byttet komplett ny forstilling foran (bærearmer, endeledd og lenkearmer) så her skal alt være i orden: klø : Har sjekket bilen på bukk i dag og fant ingen slakk foran. Sjekket også at alt var skrudd fast. Jeg fant slakk i venstre stabilisatorstaget/lenkearmen bak, så dette må jeg bytte før jeg prøver å finne noe mer feil. Er det noen som har noen erfaringer/tips til hva det kan være? Jeg tenkte på en ting, på de justerbare demperene ligger jo fjæra og hviler på justeringsmutterene med plastinnlegg (bak ligger i de rett på bart metall). Se bilder. På de orginale demperene ligger fjørene og hviler i gummilagring, noen som har noen erfaring med ulyd fra dette? Hvordan er det på andre justerbare understell? Mvh Pål 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 5, 2010 Luftet du demperne før du monterte de? Alltså holder de rett vei opp.. og presser de helt sammen og ut igjen noen ganger, sånn at surklinga i de blir borte? Gjelder så og si alle dempere det egentlig:) tipper at det er årsaken til mye deffekte dempere over tid:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...