225/40-18 og 235/40-18 på 8,5 felg?

Anbefalte innlegg

Noen som har formeninger om å kjøre 225/40 18 fremme og 235/40-18 bak på min bil?

 

En klubbmedlem her i området hadde fått 2stk dekk (225) for mye der han kjøpte de, og jeg kan få de billig..

 

Men da mangler jeg jo 2 dekk, og ser en på finn.no her i området selger 2stk samme dekk i 235.. Meninger her? Felgene mine er 8,5".. Kommer det til å se teit ut med 235/40-18 bak? Lurer da på hvordan gummien blir liggende i forhold til kanten på felgen.

 

Tenker også på kjøreegenskaper selvfølgelig..

 

Men først må jeg jo se om jeg får plass til en cm mer dekk :P

 

Er snakk om Federal SS-595..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hvor mye forskjell Haldex tolererer, men du får i hvert fall 1,3% forskjell i rulleomkrets.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville ikke gjort det. Bak så blir det 0,8cm høyere og selve omkretsen på hjulene 2,52cm så litt forskjell blir det jo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmmm, blir jo litt forskjell ja..

Diffen skal vel greie forskjellen fint, men lurer på hvordan kjøreegenskapene blir.

 

Blir usikker nå!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøp deg heller 2 stk dekk til så alle blir like. ingen vits og utfordre : p

vis jeg har forskjellig så begynner alt og blinke i dashen og pipe : p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tingen er jo den at det er mange andre her som kjører med forskjellig dim fremme og bak og jeg har aldri hørt om at noen har fått problemer pga det.

 

Så ser vel ikke på det som å utfordre døden akkurat :P Såvidt jeg har klart å søke meg frem til på forumet, så skal det gå greit så lenge det ikke blir mer enn 6 km/t forskjell på fremme og bak. Og med dette skal det bli ca 1,5 km/t forskjell..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men så må du gange deg opp ettersom farten øker og differansen blir større.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er en side som beregner det meste for deg. Men en tommelfinger-regel er vel at hvis du øker bredden på dekket og beholder felgdiameteren så må du gå ned på profilen på dekket.

 

http://www.rimsntires.com/rt_specs.jsp

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.