Hvilke pærer gir det hviteste "xenonlook"-lyset?

Anbefalte innlegg

Har satt inn LED-parklys og kjøpe "blåe" h3-halogen til tåkelysene hos Realcar. Men ble skuffet over fargen..ikke mye som skille disse fra ordniære pærer.. har letet litt på forumet og ser at mange bruke Höel, mange delte meninger, dessuten var prisene stive fra de som solgte de nå.. Andre forslag? Bilder?

Vil forøvrig ikke ha LED i tåkelysene..vil at de skal "funke" fortsatt ;)

Dette er en 3BG med linser..: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg stiller meg fortsatt bak de som sier Höen er det som gir hvitest lys av halogen pærene. Skal koste å ha det ordentlig :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For hvitt lys med bra lysstyrke og full funksjonalitet mtp autocheck: Höen

Har hatt det selv på to biler, og det blir ikke noe annet på meg sålenge de fungerer så bra som de gjør.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat..bra dere er fornøyde! Men 400 kr er stivt syns jeg.. har ikke behov for autocheck.

hmm..jaja mulig jeg må prøve de.. Det fins jo ett uttall typer på markedet.. men man får vell det man betaler for..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bestillte hoen pærer direkte fra hoen usa og sparte ca 200,- inkl frakt. Eneste er jo at det tar litt lengre tid før man får de. Bare et tips.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler Høen xenonmatch.

Har hatt Höen i forrige bil og nåværende bil og er veldig fornøyd;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Tekker for tipset, bestillte igår et par H3 fra USA. Fikk beskjed noen time etterpå at den var sendt. Kom på 360 kr levert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor bestilte du fra, Viggo? Fant ingenting på E-Bay! Skal prøve ett par fra FK Autoparts nå først..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ente med ett sett fra FKautoparts og frode kristoffersen i klubben. Bra hvitskjær, men ikke veldig kraftig. Men til 99,- pr par tålest det. Så får vi se hva de tåler ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ikkje noke som er bedre en skikkelig xenon:P

Men det koster no litt;)

23530_388455141013_673471013_5462845_222

For ikke noe som er MINDRE kult enn xennon i tåkelysa heller :fy:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice. Lyser opp hele verden med de der du!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, det minste du behøver å bekymre deg for er at det er ulovlig, det bare blender og lyser i alle retninger, skjønner ikke hensikten, håper for guds skyld du bruker disse kun på dagen (når det er lyst)..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er kanskje for gammel for at jeg syns det er kult, i tilegg har jeg møtt noen som kjører rundt med dette på kveld/natt og da blir jeg lite imponert..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker dei nesten aldri på kvelden, men har helder aldri hatt noken som har blinket på meg.

Og har møt politiet X antall ganger uten at dei har reagert engong.

Må eg tør og spør om ka du jobber som?:P

Ikke bruk de etter gatelys er tent er nå mitt råd. Er skoleelev for tiden, har jobbet i 10år som elektrikker på båt. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyser ikkje så sterkt som på bilde der da:p

Litt med vinklen å gjer:p

En standard halogenpære kjøpt på bensinstasjonen klarer kanskje å levere 1300-1400Lumen montert i en moderne bil, pærer som Philips Xtreme Power klarer kanskje 1500 under de samme forholdene..

Når en da vet at en Xenonpære leverer ca. 3000Lumen, hva skjer da i en lykt beregnet for spredning?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns det blir dumt at jeg skal riskere å kjøre ihjel noen for at noen andre skal ha noe som er "kult". Det er mulig du har justert de ned, men tåkelys er konstruert for å spre lyset mest mulig og ikke lyse fremover. (En grunn til at de ikke er lovlig å kjøre med når det er mørkt, og det er orginale, xennon er ikke tillat i det hele tatt) Men bruk de riktig, så kanskje det går bra..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ikke ha xenon i tåkelys pga at jeg har allerede ettermontert i fjernlysene og har org bixenon i nærlysen, så har mer enn nok ballaster fram i dær! :) Dessuten er det jo ikke lovli.. det kan jo være pent men ikke noe 8000k da nei :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Like lite lovli å ha d i hovedlysene og så lenge det ikkje er org. :P

Ikke visst man har automatisk nivåregulering og spyler. Vet at de færreste har det, men de har gjerne manuell nivåregulering, og så justerer man gjerne hovedlys inn, i tilegg er de konstruert for å lyse fremover og ikke bare for å spre lyset. ;) Visst man har det orginalt så har man automatisk nivåregulering. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

god dag mann økseskaft ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

? Grunnen din var at?? Prøvde å forklare Steffen at det ikke var ulovlig, siden du allerede hadde det orginalt, kom kanskje klønete ut. Visst grunnen din var at det ble mange ballaster, er det mulig ikke poenget i det hele tatt har sunket inn. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke visst man har automatisk nivåregulering og spyler. Vet at de færreste har det, men de har gjerne manuell nivåregulering, og så justerer man gjerne hovedlys inn, i tilegg er de konstruert for å lyse fremover og ikke bare for å spre lyset. ;) Visst man har det orginalt så har man automatisk nivåregulering. :)

Er like ulovlig med høydejustering og spyler sålenge lyktene ikke er godkjent for xenon.

Xenon i tåkelys var kult for 5 år siden, nå har annenhver bil det:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er like ulovlig med høydejustering og spyler sålenge lyktene ikke er godkjent for xenon.

Xenon i tåkelys var kult for 5 år siden, nå har annenhver bil det:p

Poenget var her da at han hadde bixennon og monterte xennon på fjernlysa, regner da med at lyktene er godkjent for xennon. Og xennon i tåkelyktene er IKKE kult ikke nå og ikke for 5år siden. Blir ikke kult fordi det er færre som har det. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

? Grunnen din var at?? Prøvde å forklare Steffen at det ikke var ulovlig, siden du allerede hadde det orginalt, kom kanskje klønete ut. Visst grunnen din var at det ble mange ballaster, er det mulig ikke poenget i det hele tatt har sunket inn. :)

Var en liten stikker til Steffen den der, Najib ;) enig med deg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva legger du her i "automatisk nivåregulering"?

Regulering av hovedlysene ved vektøkning i bakenden av bilen (Som gjør at lysene vil peke oppover)?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.