Hvilke pærer gir det hviteste "xenonlook"-lyset?

Anbefalte innlegg

Hva legger du her i "automatisk nivåregulering"?

Regulering av hovedlysene ved vektøkning i bakenden av bilen (Som gjør at lysene vil peke oppover)?

Jepp eller nedover i ditt tilfelle. (Ved tyngde bak reguleres lysa ned) :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biler med uoriginal xenon burde etter min mening bli stoppet og få mangellapp.

Burde ikke vært lovlig å selge.....

Forferdelig å møte biler med dette, i allefall de fleste.

Har selv ofte blitt blendet av slike jallalys.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biler med uoriginal xenon burde etter min mening bli stoppet og få mangellapp.

Burde ikke vært lovlig å selge.....

Forferdelig å møte biler med dette, i allefall de fleste.

Har selv ofte blitt blendet av slike jallalys.

jepp,er ein dust der eg bur som bestandig kjører med hovedlys+grøftelys xenon når det er mørkt,han ser sikkert veldig bra men imøtekommende ser ingenting.

kjører også selvsagt med 6000k eller 8000k også:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ikke ha xenon i tåkelys pga at jeg har allerede ettermontert i fjernlysene og har org bixenon i nærlysen, så har mer enn nok ballaster fram i dær! :) Dessuten er det jo ikke lovli.. det kan jo være pent men ikke noe 8000k da nei :)

Smør på flesk, eller jeg som har tolka "Bi-xenon" feil ?

http://wikicars.org/en/Bi-xenon_Headlights

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja men mann får ikkje godkjent uorg. xenon uansett:p

Og er lykten laget for xenon, så har den mest sansynnlig xenon org. ,

enkelt og greit..

Hva mener du?? Kan få godkjent ettermontert xennon(men det er haugevis med krav som skal oppfylles), uorginalt tror jeg man skal slite med. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passat med orginale xenonlamper mener jeg bestemt er BiXenon, da det er spjell i linsen, og lysstyrken varierer på nær og fjærnlys. Da er det vell per definisjon BiXenon? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passat med orginale xenonlamper mener jeg bestemt er BiXenon, da det er spjell i linsen, og lysstyrken varierer på nær og fjærnlys. Da er det vell per definisjon BiXenon? :)

Det kan godt være. Men ettermonteret xennon i fjenlysene?? Hva er hensikten da? Har alltid trodd at Bixennonon var xennon i nær og fjernlys.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer jo egentlig det, men passaten har en halogen-del (langlys) i tillegg til linsen, det er denne jeg har byttet ut med xenon for å få ett mye kvassere langlys. I tillegg har man jo byttet ut de gamle 4300K-pærene i linsene med 6000K. Da er blir det pent, lovlig og man slipper ekstralykter :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer jo egentlig det, men passaten har en halogen-del (langlys) i tillegg til linsen, det er denne jeg har byttet ut med xenon for å få ett mye kvassere langlys. I tillegg har man jo byttet ut de gamle 4300K-pærene i linsene med 6000K. Da er blir det pent, lovlig og man slipper ekstralykter :)

Det oppklarer en del. Helt utrolig at de kan kalle det bi-xennon da. En Halogen del på langlysa er jo hva de fleste biler med xennon har. (med dato stempling av nyere art) :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tjaa jeg skal ikke gå i strupen på de lærde om dette..men slik har jeg oppfattet det iværtfall :) Håper det er stuerent..hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor folk skal ha på tåke/kurvelysene engang..

"Nytte-lys skal kun brukes til det målet de er ment for"

Kurvelys - kun på sterkt svingete vei der farten er under 20km/h.

Tåkelys - kun når det er tåke.

Dette står i kjøretøyforeskriften. Og det er svaret du får på biltilsynet. Men dette er det faktisk nesten ingen som vet. Ikke politiet engang... : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.