#26 Skrevet Mai 20, 2010 Hva legger du her i "automatisk nivåregulering"?Regulering av hovedlysene ved vektøkning i bakenden av bilen (Som gjør at lysene vil peke oppover)? Jepp eller nedover i ditt tilfelle. (Ved tyngde bak reguleres lysa ned) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Mai 29, 2010 Biler med uoriginal xenon burde etter min mening bli stoppet og få mangellapp. Burde ikke vært lovlig å selge..... Forferdelig å møte biler med dette, i allefall de fleste. Har selv ofte blitt blendet av slike jallalys. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Mai 30, 2010 Biler med uoriginal xenon burde etter min mening bli stoppet og få mangellapp.Burde ikke vært lovlig å selge..... Forferdelig å møte biler med dette, i allefall de fleste. Har selv ofte blitt blendet av slike jallalys. jepp,er ein dust der eg bur som bestandig kjører med hovedlys+grøftelys xenon når det er mørkt,han ser sikkert veldig bra men imøtekommende ser ingenting. kjører også selvsagt med 6000k eller 8000k også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Mai 30, 2010 Vil ikke ha xenon i tåkelys pga at jeg har allerede ettermontert i fjernlysene og har org bixenon i nærlysen, så har mer enn nok ballaster fram i dær! Dessuten er det jo ikke lovli.. det kan jo være pent men ikke noe 8000k da nei Smør på flesk, eller jeg som har tolka "Bi-xenon" feil ? http://wikicars.org/en/Bi-xenon_Headlights 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Mai 30, 2010 Ja men mann får ikkje godkjent uorg. xenon uansett:pOg er lykten laget for xenon, så har den mest sansynnlig xenon org. , enkelt og greit.. Hva mener du?? Kan få godkjent ettermontert xennon(men det er haugevis med krav som skal oppfylles), uorginalt tror jeg man skal slite med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Mai 30, 2010 Smør på flesk, eller jeg som har tolka "Bi-xenon" feil ? http://wikicars.org/en/Bi-xenon_Headlights Tror nok du har tolket veldig riktig. Har sikkert orginal xennon ikke Bi. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Mai 30, 2010 Passat med orginale xenonlamper mener jeg bestemt er BiXenon, da det er spjell i linsen, og lysstyrken varierer på nær og fjærnlys. Da er det vell per definisjon BiXenon? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Mai 30, 2010 Passat med orginale xenonlamper mener jeg bestemt er BiXenon, da det er spjell i linsen, og lysstyrken varierer på nær og fjærnlys. Da er det vell per definisjon BiXenon? Det kan godt være. Men ettermonteret xennon i fjenlysene?? Hva er hensikten da? Har alltid trodd at Bixennonon var xennon i nær og fjernlys. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Mai 30, 2010 Stemmer jo egentlig det, men passaten har en halogen-del (langlys) i tillegg til linsen, det er denne jeg har byttet ut med xenon for å få ett mye kvassere langlys. I tillegg har man jo byttet ut de gamle 4300K-pærene i linsene med 6000K. Da er blir det pent, lovlig og man slipper ekstralykter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Mai 30, 2010 Stemmer jo egentlig det, men passaten har en halogen-del (langlys) i tillegg til linsen, det er denne jeg har byttet ut med xenon for å få ett mye kvassere langlys. I tillegg har man jo byttet ut de gamle 4300K-pærene i linsene med 6000K. Da er blir det pent, lovlig og man slipper ekstralykter Det oppklarer en del. Helt utrolig at de kan kalle det bi-xennon da. En Halogen del på langlysa er jo hva de fleste biler med xennon har. (med dato stempling av nyere art) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Mai 31, 2010 Tjaa jeg skal ikke gå i strupen på de lærde om dette..men slik har jeg oppfattet det iværtfall Håper det er stuerent..hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Juni 20, 2010 Skjønner ikke hvorfor folk skal ha på tåke/kurvelysene engang.. "Nytte-lys skal kun brukes til det målet de er ment for" Kurvelys - kun på sterkt svingete vei der farten er under 20km/h. Tåkelys - kun når det er tåke. Dette står i kjøretøyforeskriften. Og det er svaret du får på biltilsynet. Men dette er det faktisk nesten ingen som vet. Ikke politiet engang... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...