God pris på kvalitetsdekk i 235/40-18?

Anbefalte innlegg

Har fått tilbud på 9500kr for Continental SportContact, fredig på bilen.

Det er hos Dekksenteret G8 i Oslo.

Jeg synes det er en del penger, og lurer på om noen vet om gode tilbud.

 

Jeg vil ha "premium"-dekk: Continental, MIchelin, Dunlop, etc. Hankook o.l. er ikke aktuelt.

 

Takker for tips!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med vredestein sessanta? jeg har bestillt på dekkonline.com nå og får det for 1036,- per dekk inkl frakt. dette er 225/40-18, men regner det er ganske lik pris på 235 også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk ut Dekklåven på Vøyenenga i Bærum, like ved E-16. Er kjempegod service og flinke folk der. Bra priser også. Conti er jo generelt dyrt, men der tar de 9.060,- ferdig på bil. Men går du for Dunlop SportMaxx som er bra dekk, får du de for 8.140,- eller Vredestein Sessanta til 6.860,-.

 

http://www.dekk.as/prisliste18sommerdekk.html

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange takk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå bråker Dunlop generelt veldig mye mer enn Conti, i alle fall min erfaring. Søsteren min har Sport Maxxx på sin A3 2005, og det er helt utrolig hvor mye dekkstøy de lager.

 

Forøvrig: På dekkonline.com så koster Dunlop 5400 inkl frakt (eks omlegging, normalt ca 700 ferdig på bil), Goodyear Eagle F1 Assymetric (helt fantastisk dekk, som jeg har nå) det samme, mens Conti koster ca 300kr mer per dekk.

 

Mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekk og felger er noe som de har syk fortjeneste på, man får 30-40% og føler at man har gjort en kjempedeal. Men langt derifra de tjener fremdeles fett. Se på Sharif selger for en del under konkurrentene men tjener fremdeles veldig bra, satser heller på å selge flere fremfor en hinsidig pris. Gå for dekkskift eller dekkonline, tiden er forbi der man kjører inn til en dekkforhandler, visst man ikke vil kaste noen kr ut av vinduet da. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler Dunlop Sport maxx, har selv utprøvd det til hverdags-, bane- og autobahn-kjøring: flau :

Selges for 1415,- dekket i din profil, inludert frakt (Tot.5660,-) hos dekkonline.

 

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=73338802.129.13172&typ=R-111847&ranzahl=4&Breite=235&Quer=40&Felge=18&Speed=W&weiter=15&kategorie=6&Ang_pro_Seite=15&sort_by=brand&Transport=P&dsco=129&sowigan=So

 

I fare for å tråkke noen på tærene her fordi jeg vet mange er tilhengere av Vredestein, ser jeg ikke på dette som ett dekk i premiumklassen. Selv om dekket er ett godt dekk.

Continental er dyre dekk fordi de vet at de har en svært bra vare (hatt blandt annet hatt topp tre-listen hos motor de siste fem årene).

Diskusjonen om hva som er best kan dog vare i det uendlige da folk har forskjellige erfaringer og meninger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange takk for alle tips! Siden jeg allerede hadde bestilt time hos http://dekksenteretg8.no, endte jeg med å prute ned til (hysj?) 8600 for 4 stk Continental SportContact 3, ferdig på bilen. På http://www.dekkvarehuset.no/ tok de 8000kr for samme dekk. Det hadde nok blitt enda billigere med f.eks. Dekkonline, men det hadde tatt litt tid, og det hadde jeg ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dunlop Sport Maxx har også gjort det bra i tester når du ser på spesialtester for bredere og lavere dekk. Sikkert noen som er bedre ift. støy, de er nok på det jevne. Har hørt Continental ofte slites fort, vet ikke om andre har erfaringer med dette? I så tilfelle blir de jo ekstra dyre...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.