Støtfanger så vidt i veien for den nye fangeren!? Hvordan rette opp?

Anbefalte innlegg

Hei

 

Var så heldig og mottok styling kitet mitt igår, og nå som jeg skulle prøve å sette det og se om det passer så møtte jeg noe stygt noe.

 

Vet ikke om forrige eier muligens har krasjet fronten, men en ting er sikkert og det er at støtfangeren er 7-8mm lavere på venstre siden, sett foran bilen.

 

På høyre siden går den nye frontfangeren fint inn, men støtfangeren er akkurat i veien på venstre siden.

 

Hvordan retter jeg OPP denne på venstre siden? :confused:

Hjelper vel lite med slegge siden dette vil løse ut det som er av airbagger i bilen?

 

P.S, bilde er fra da jeg skifta lykter, så dere ikke tror jeg kjører rundt med to forskjellige. : rolleyes

dstjdt.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her ser dere litt av problemet. : rolleyes

P1010009.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelper vel lite med slegge siden dette vil løse ut det som er av airbagger i bilen?

 

Airbags skal kun være aktive over ca 25 kmt, under dette har de ingen effekt. I tillegg så er de koblet over tenning, så de vil ikke kunne utløses når bilen er parkert. For å være på den sikre siden kan du koble fra batteriet, men jeg ville faktisk fåt noen proffe til å se på fangeren din.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Javel, takk for info. :)

 

Vet om en proff jeg kan spøre, men spørs om han har tid. Roy G. Hansen. :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her ser dere litt av problemet. : rolleyes

 

Frem med dremelen, gutten, så forsvinner problemet på en halvtimes tid uten noe problemer med airbags og annet :D

 

"chop-chop" problem solved :) Er jo ikke mer enn 1cm x 10cm som trengs kappes, så det gjør du jo lett.. Krasjer du noen gang såpass ille at dette 1cm høye, 10cm lange kuttet spiller noen rolle tenker jeg andre ting allerede har gitt etter ganske ille..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Javel, takk for info. :)

 

Vet om en proff jeg kan spøre, men spørs om han har tid. Roy G. Hansen. :tilber:

 

Går vel også an å skru av fangeren og justere den? Eller sitter den sveiset? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går vel også an å skru av fangeren og justere den? Eller sitter den sveiset? :)

Den er skrudd ja, men det ser ut som den går inn i rammen, og der er det ikke mye å lee' på.

 

Skal gjøre ett forsøk nå og se hva jeg får til. ;)

 

Takker for svar Mads. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den sitter sikker med 4 skruer som du ser nedenfra ???

 

Om det er slik må det gå ann å løsne disse - legge noe under/ imellom for så å teite til igjen ?

 

Skal ikke så mye til der inne før det skjer noe ute på fangeren.

 

Ville sattset på det fremfor å skjære / frese som nevnt ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den sitter sikker med 4 skruer som du ser nedenfra ???

 

Om det er slik må det gå ann å løsne disse - legge noe under/ imellom for så å teite til igjen ?

 

Skal ikke så mye til der inne før det skjer noe ute på fangeren.

 

Ville sattset på det fremfor å skjære / frese som nevnt ?

Da blir det ikke tett rundt lykter og det hele skjønner du.

 

Så det MÅ gjøres noe med en støtfangeren.

Om jeg forstod deg riktig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenker på bare selve jernet - støtfangeren - ikke plasten .

 

 

Men er ikke sikker på hvordan den er skrudd fast i bilen ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du ser på øverste bilde jeg la til, så går det to bjelker inni støtfangern, og disse ser ut til å gå inn i ramma på bilen, hvor det er skrudd fast ved utgangen.

 

Så om det er muligheter for å løsne disse, og skyve hele støtfangeren litt inn vet ikke. Gav meg med å skru i sta, så jeg får ta en titt på det senere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg mente med å få noen proffe til å se på det var at de kan sannsynligvis enkelt fortelle om bilen (eller fangeren) er skjev, de burde ha trente øyne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo prøve å bytte fanger demperene. Kan jo være de som er skjeve.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg mente med å få noen proffe til å se på det var at de kan sannsynligvis enkelt fortelle om bilen (eller fangeren) er skjev, de burde ha trente øyne.

Bilen skal på service nå til uka, så om de har muligheten for å se på det så kan jo de ta en titt.

 

De BuRde ha trente øyne vel? Skjønner hva du mener ja. Men jeg ser ikke noe i grove trekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo prøve å bytte fanger demperene. Kan jo være de som er skjeve.

Mener du da de som går inni ramma på bilen, fra støtfangeren? Kan jo være det ja. For jeg mener å huske at de på skolt her i fr.stad sa at fronten på bilen har vært bytta en gang, eller om det var, og samme bak, en eller to ganger. Med dette tror jeg det var bare fangere. At bilen har vært utsatt for noen små ulykker av et slag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja da er jeg igang igjen denne helga, og har nå skrudd av støtfangeren.

 

Men er helt utrolig skuffet over hvor dårlig passformen er på denne frontfangeren nå når jeg bare 'nesten' får den inn. :( Er jo helt nødt for å ha på støtfangeren også, som enda foreblir ett problem.

 

Ser ingen lys i enden av tunnelen og begynner nå å tenke på om det er noen verksteder e.l. jeg kan levere bilen og fangeren til for å få ordnet dette, selv om det vil koste meg unødvendige penger. :(

 

Får gå ut igjen å prøve bakfangeren. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.