#1 Skrevet Mai 6, 2010 Hei, Jeg har en 1993 Passat tdk GL som begynner å slite litt med drivverket. Diagnosen er ikke stillt 100%, men siden girkassa har gått 327000 på samme olja så er vel den en hovedmistenkt. Bilen går ujevnt/rykker under pådrag/belastning. Dette merkes best i de 3 laveste girene rett etter at jeg slipper klutsjen og gasser. Det merkes også gådt f.eks med henger i oppoverbakke. Den har blitt gradvis treigere å få i gir innimellom (må dobbeltklutsje noen ganger). Jeg er veldig mottakelig for tips angående hva dette kan skyldes!! I det tilfelle at girkassa er gåen, så har jeg lekt med tanken om å sette inn en 90 hk Tdi istedet for traktormotoren som står i nå. Jeg er usikker på om det gikk an å få 93-modellen med Tdi, eller om den kom ført med facelift i 94?. Er det samme motorfester? Kan jeg bruke samme drivakslene osv . Er det noen her som har gjort noe lignende, og vet hva som må gjøres om for en slik modifikasjon? Det er ingen problemer med motoren, den starter og går som ei klokke. En del olje i turboen, men det er vel ikke annet å vente ettter 327k. To små rustflekker og en stadig voksende sjel når det gjelder det elektriske. Håper på masse tips og kommentarer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...