trenger hjelp til montering av justerbart til golf 3 variant.

Anbefalte innlegg

er det noen i oslo, sandvika, drammen som kunnehjulpet meg med montering av justerbart på en golf 3 variant?

prøvde selv, men fant ut at jeg mangler en del verktøy.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt usikker, men foran er det vel bare å løsne to bolter på hjullagerhuset og løsne to-tre bolter på fjærbeinstårnet?

Og bak er det vel en gjennomgående bolt i bakstillingen og en forholdsvis enkel løsning med en sentrert mutter i fjærbeinslageret?

Men om du skal benytte fjærbeinslageret foran på nytt, så er det kanskje noe med at du må få skrudd løs "indre og ytre" muttere i toppen? Er det her du mangler verktøy? Jeg så iallefall Biltema hadde en fin verktøypakke for dette til en snill penge. Det meste ellers skal være standardmål for VW/Audi, men fjærklemmer er vel også en nødvendighet.

Til syvende og sist er du uansett avhengig av å få gjort en kontroll av forstillingen, det er fort gjort at tingene kommer litt ut av vinkel.

(og ikke for å spamme, men om du skrur av understellet foran og har nedre fjærbeinsfester å selge er jeg interessert.)

edit: http://www.bilforumet.no/golf-3/114035-d-i-y-montering-justerbart-senkesett.html

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har sett hvilke bolter som skal løsnes, men er ikke enkelt uten rett verktøy.

skal bytte fjærbeinslager samtidig.

fjærklemmer har jeg.

var bare vanskelig å stå å gjøre dette med manglende verktøy, derfor lurte jeg på om noen hadde tid, mulighet å verktøy til å hjelpe meg 1 time eller 2 til å få dette fikset.

vet jeg må tabåde hjulstilling og lyktejustering etterpå.

alt det gamle blir solgt hvis det er noen som vil kjøpe, så gir en lyd når det er fikset.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pluggtopp, lang unbrako, fastnøkkel eller tang, skralle.

aa1.jpg

aa2.jpg

aa.jpg

Nede bruker du to 18mm fastnøkler..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du sikker på det ikke er 19 eller 17 på boltene Bjørn?

Lenge siden jeg har skrudd på Golfen min, men jeg antar du har tatt av øvre skål/plate/feste-greia på bildene her ja? :o

Og husker du umbraco-dim?

Morten: se Privat Melding.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du sikker på det ikke er 19 eller 17 på boltene Bjørn Tore?

Lenge siden jeg har skrudd på Golfen min, men jeg antar du har tatt av øvre skål/plate/feste-greia på bildene her ja? :o

Morten: se Privat Melding.

Hadde av navet her om dagen på Varianten, da brukte jeg 2x18mm, men det kan godt være forskjeller rundt om :)

Edit1: Ja, det er øvre skål som er demontert på bildet, mutteren jeg er i ferd med å demontere er til lageret og foringen. :)

Edit2:

Årsak: I all verden fikk jeg Tore fra??

Sikkert fra mellomnavnet mitt :P

Edit3:

Unbrakostørrelsen ble jeg plutselig usikker på, 6 eller 7mm :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fytti, husker ikke helt verst da vil jeg påstå! :D

Men ok, man bør kanskje gardere seg da. Da jeg skrudde på Golfen mener jeg det var 17mm, og jeg hadde lufttrekker.

Men alt går vel med latmannsarm osv...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eller bare bruke luftverktøy. fungerer hver gang

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nede foran er det 2 x 18 mm,

kom til de men de satt som f... og fikk ikke opp ene med det verktøyet jeg hadde. såno bleting skrudd sammen og jeg håper på litt asistense :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da var litt av jobben gjort, men ting gikk litt å stå såmå vente på at møller åpner og kan kjøpe ny topp til fjørene bak. og må en tur på biltema for å få resten av verktøyet på plass.

satser på å få fikset alt på tirsdag kveld

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da erdet blitt mye mer en tirsdag,men må vente på deler fra møller.

har hatt av alt, men er usikker på hvordan alt skal på og ikke minst justeres.

er det noen som har gjort dette før, som har tid og lyst å tjene litt penger på å montere det for meg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har møller endelig klart å få delen, så nå håper jeg det er noen som er lysten på å hjelpe meg med montering mot noen kroner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ingen som har en ledig kveldstund og vil tjene noen ekstra kroner før ferien?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.