Tiptronickasse på A6 4B 2,5tdi fungerer ikke i "manuell"?

Anbefalte innlegg

Det er snakk om en 1999 mod a6 4b 2,5 tdi med tiptronic som har trøbbel med kassen. Når den står i automat stilling fungerer den helt fint men når en skal gire manuelt virker den bare avogtil. Kan også plutselig slutte å virke i manuell stilling når den først virker. Kan gire opp og ned når den først virker i manuell stilling. Kassen virker helt fint helt til den bare kobler ut og må settes i automat igjen. Kan det vere noe føler greier? hjerne på kassa? defekt kasse?

Har søkt rundt på forumet men ikke funnet noe om akkurat dette, så takker om noen har noen tips.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette høres jo ærlig talt ut som en elektrisk/elektronisk feil et eller annet sted.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det gjør egentlig det siden den fungerer skikkelig på automatsiden men kobler ut avogtil på manuell siden. Men kan vel fort bli dyrt om en må skifte hjernen til automatkassa fks. Men en får vel lest ut feilkoder da tenker jeg om ingen har vert borti noe lignende før. Det har forresten vert litt kluss med den låsingen/knappen på girspaken en gang. Og da har girspaken vert tatt ut.Var en stund etter dette det skjedde. Er vel ikke umulius att det kan ha blitt dårlig kontakt eller noe nedi der en plass. Har ikke aning om hvordan det ser ut nedi der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det gjør egentlig det siden den fungerer skikkelig på automatsiden men kobler ut avogtil på manuell siden. Men kan vel fort bli dyrt om en må skifte hjernen til automatkassa fks. Men en får vel lest ut feilkoder da tenker jeg om ingen har vert borti noe lignende før. Det har forresten vert litt kluss med den låsingen/knappen på girspaken en gang. Og da har girspaken vert tatt ut.Var en stund etter dette det skjedde. Er vel ikke umulius att det kan ha blitt dårlig kontakt eller noe nedi der en plass. Har ikke aning om hvordan det ser ut nedi der.

Jeg tenkte egentlig på om spaken kunne være årsaken, noe elektronikk i spaken eller noe slikt.

Jeg har egentlig ikke peiling, men at det høres ut som en elektrisk feil er i alle fall min mening...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en magnetbryter som skal registrere når du vipper spaka over i manuell. Tipper den er gåen,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en med samme symtom. Hvor sitter denne bryteren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.