Anbefalte innlegg

Skal lakkera støtfangarane svarte på den gode gamle 80en min sidan dei er litt falma og skabbete og lurte då på om nokon hadde gode råd om korleis eg skal gå fram for å få best resultat? (vasking, pussing, grunning, lakk, osv..)

 

Her er eit bilde av fangeren:

støtfangar.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Normalt bruker jeg såpevann (zalo funker fint) og vasker/sliper fangeren med en grov matteklut. Det er mulig du kan bruke stålull i stedet med samme resultat. Pass på at du får vekk all såpe! Så vasker jeg over med silikonfjerner og tørker av. Pleier å blåse over med trykkluft for å være helt sikker på at det ikke ligger igjen noe fukt i kantene. Pass på at du ikke tar på fangeren etter dette, bruk hansker med silikonfjerneren. Tørker over med en seig klut (lim?) for å ta siste små støvpartiklene før den sprøytes. Videre er det kjekt om du bare følger prosessen som står beskrevet på de produktene du bruker til å sprøyte med.

Lykke til! : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ang vasking har jeg funnet ut (etter mang et dårlig resultat) at det beste og rense alt som er , er å dra på torshov og kjøpe en 5L stål kanne med hagmans kald avfetting..det er et sinnsyk middel..tar alt som er av møkk etc

 

mvh marius

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lakerte fangerne på min 84' audi 80 da jeg hadde den...

tok bare og rubbet dem og heiv på grunning og lakk!

Flasset aldri av! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nokon spesiell lakk og grunning som er å anbefalla?

Prøvde med biltema støtfangerlakk(eller noko sånt) for eit par år sidan. den haldt i kanskje eit år før den begynte å flassa av...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plastgrunning er alltid å anbefale,og på disse fangerne ville jeg ha lagt ett strøk eller to med slipegrunning.Ser rue ut og å lakke rett oppå det vil gjøre overflaten matt.Vanskelig å få blank og fin overflate på rue plastdeler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plastgrunning er alltid å anbefale,og på disse fangerne ville jeg ha lagt ett strøk eller to med slipegrunning.Ser rue ut og å lakke rett oppå det vil gjøre overflaten matt.Vanskelig å få blank og fin overflate på rue plastdeler.

 

 

Kor får eg kjøpt slipegrunning? Har aldri høyrd om det før... : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok ikke slipegrunning er å få kjøpt på sprayboks.Så hvis du skal ha ett resultat som er og blir bra må du nok bite i det sure eplet og levere de inn til noen som driver med lakk.Kan fort bli verdt pengene både når det gjelder prakk med spraybokser og resultat messig.

Er jo så små de fangerne der at det kan vel aldri koste så fryktelig mye,eneste som kan trekke prisen opp er skader og riper og slikt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riper o.l er det heldigvis ikkje. Eg får kanskje forhøyra meg litt om pris da.

 

Var innom eit lakkverksted i fjor og fekk ein sprayboks med "plastic primer" som eg brukte når eg lakkerte ein grill (trur det var ein grill). Når primeren var påført fekk grillen ei overflate som såg ut som om det var små glasfiber biter i den. Når lakker var tørr fekk den ein ganske glatt overflate. Kan det vera slipegrunning eller er det berre vanlig plastik grunning?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Auto-K har en 1k Filler på sprayboks.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Auto-K har en 1k Filler på sprayboks.

 

Og 1K filler vil sei? :o

(må ikkje bruke så avanserte fagutrykk i mitt nærvær : rolleyes )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry, Filler er slipegrunning. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme type auto-k som er på bilextra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.