Noen som bruker polering fra 3M perfect-it?

Anbefalte innlegg

lurer litt på om det er noe som bruker polering fra 3M som er litt mer oppdatert på nye produkter og sånn fra det merket. Det er sikkert lite brukt blandt dere som driver privat, men noen verkstedansatte må det jo vere blandt medlemmene.

Igrunn har vi 3-5 produkter fra rubbing til voks, men er igrunn ikkje nokon tilhenger av serien i det hele tatt. I utgangspunktet er dei delt opp etter fargene på korkene, og rekkefølgen er det kvit-svart-blå-rød. den røde er mer som en voks, som er et rent helvete å jobbe med.

Fikk beskjed i fjor om at hele systemet skulle gjøres om, men ingenting har skjedd hos oss enda.

Noen som jobber i møller som driver med bilpleie på verkstedet ? Hva bruker ditt møllerverksted?

Tror det er vanskelig å overtale dei andre til å bytte merke og, så lurer litt på hva som er siste updates fra 3M innen polering og lakkbehandling.

 

 

Bruker aldri desse produktene på a4'en. Så hva kan bestilles fra 3M som eg kan tørre å bruke på egen bil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker selv 3M serien og er veldig fornøyd. Men de legger igjen en del oljer.

hvit flaske = grovest

grønn = grov

gul = middels

blå = fin

 

Rød er bare lakkbeskyttelse, hopp over denne og legg på en god voks istedet :)

 

Angående din egen bil, så kan du bestille deg Grønn, Gul og Blå flaske. med tilhørende pads. Da har du mange muligheter, hvis lakken din er hard, så må det sikkert Grønn flaske til med grønn pad. Dette finner du ut av når du får prøvd. Men test alltid med den fineste først, for å se hvor mye denne kan fjerne av vaskeriper etc ;)

 

Jeg er på ingen måte proff, jeg er en hobby-pleier. (Så dette er avklart)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen vart kjørt rett på lakk avd så snart eg fikk den hjem i sept09 og ble prøvekanin for siste ripefaste klarlakken fra glasurit, så når den først har fått en stripe, må tolmodighet og kaffi frem. Igrunn er det den enkle runden med roterende maskin for å rydde opp i slitasje og ev. striper etter JÆVLA KATTER eg tenker mest på til a4'en. Har prøvd den lyseblå, men gjør det ikke en gang til. Fikk 100% dekning av swirls, selv med pyramide skumpute..

Bestiller inn en av kvar imorgen da kanskje. Har sett på denne siden før, men fikk ikke inn noen produkt da. det fargesystemet med polering og tilhørende pad kom i fjor mener eg..

http://solutions.3m.no/wps/portal/3M/no_NO/EU-AAD/Home/ResourceCentre/RepairProcesses/Polishing

 

Men verkstedet går egentli på eit noe utdatert system virker det som. Det er lite holdbarhet, og sjangsen for hologram\swirls er nesten sikret på mørke biler i sterkt sollys. Får prøve å vere enda mer nøyaktig med hvor stor flate en polerer for kvar dæsj polish, men det blir en del resterende oljer og denslags liggende igjenn uansett..

 

en annen ting. bruker 3M kritt som slipemiddel ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Har brukt denne 3m serien en stund og det jeg bruker mye av er grønn flaske og grønn pad også går jeg rett over på blå med bøå pad for å fjerne holos. Nesten ikke brukt den gule, da den gule ikke tar mye, men det man kan gjøre er å bytte til oransj pad som er noe stivere å da tar den swirls og noe rds.

 

Flott serie som mange lakkverksteder bruker for å ordne deffekter, som sig, støvkorn osv..

 

Kritt vet jeg ikke om de har.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe tvil om at dette er bra produkter, men det er VELDIG mye oljer i disse. Spruter ut av padden og kliner til hele bilen. Den blå (Ultrafina) er definitivt hypet som holofjerner, da den inneholder ekstremt mye oljer som må vipes 3-5 ganger for å få fjernet. Først da ser man om hologrammene er borte. Ingen synes det er gøy med hologrammer, men oljene skjuler som sagt hologrammene til oljen er borte..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp viktg med en wipedown etter hver runde for sjekk av holos. Er viktig å ikke overbruke midler da spes ultrafine for den er drøy synes jeg, mye der så er det grisete ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.