#1 Skrevet Mai 7, 2010 Hei! Har merket en rar knirkelyd foran i høyre demper, byttet nylig fjærene foran og bak. Den kommer hver gang jeg kjører i en hump eller over en hump.. kan også komme når jeg trykker inn gassen, virker som om den høres bedre ut innenifra. Står jeg utenfor å presser ned ved høyre dekk så kommer også knirkelyden. Det rare er etter at jeg vasker bilen og godt med fjæren og demperen så forsvinner lyden for en gitt tid. Noen som vet hva det kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 7, 2010 Det høres veldig ut som fjærbeinslageret. Det er den som ligger øverst oppe mot karosseriet, det anbefales å bytte den om du bytter fjæring på en gammel bil ihvertfall. Om du smører den inn med grease tror jeg du blir kvitt problemet. Jeg hadde problem med det i vinter, men når det ble varmere ute ble gummien myk igjen, og nå merker jeg faktisk ingenting. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 7, 2010 får ringe ned på møller og kjøpe det da.. hehe.. Regner med det ikke er noe farlig å kjøre med? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 7, 2010 Er ikke noe farlig nei. Bare irriterende knirking : ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 7, 2010 får ringe ned på møller og kjøpe det da.. hehe.. Regner med det ikke er noe farlig å kjøre med? fjærbeinslager: 180,- hos mekonomen 200,- hos nbs (uten rabatt) Lyden forsvinner når gummien fuktes (f.eks ved vask)... Kjørt med herpa fjærbeinslager i 3 år nå.. Vet ikke helt om det er der lenger hehe.. kanskje smuldret opp.. Jeg bare sprayet på flytende vaselin hehehehe, har ikke hørt ett pip etter det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...