#1 Skrevet Mai 7, 2010 Skulle etter rett hentet ut min flett nye Tiguan R-Line i dag, men måneder og uker med venting tok en brå slutt på onsdag, da Møller Bil ringte meg, og fortalte at en underleverandør (som skulle montere hands-free-løsning for iPhone) hadde vært uheldig, og klart å rive av antennen da de rygget bilen ut etter å ha montert det avtalte utstyret. Resultatet ble en ødelagt haifinne, pluss bunk i taket: bh : Alle kan være uheldig, så det er ikke så mye mer å si om det, men UTROLIG kjipt, det var det!!! Det er ikke brudd i lakken, men det må rettes, og dermed må hele taket lakkeres før jeg kan få bilen. Jeg fikk en skikkelig nedtur, men må skryte litt av Møller Bil i Drotningsvik (Bergen), som har vært veldig imøtekommende. De har forhandlet med underleverandøren, og jeg slipper å betale noe som helst for det utstyret de monterte. Dette kostet ca. 6500,-. I tillegg får jeg første service gratis, og så viste det seg at den ene 19" felgen hadde fått en overfladig skade under transport, så de har bestilt en helt ny felg, men jeg får beholde den "skadde"....kjekt å ha, hvis man skulle være uheldig en dag. I tillegg vil jo selvfølgelig alt lakkerings- og opprettingsarbeid bli gjor på Møller Bilskadesenter. Garantier osv. opprettholdes. Jeg fikk også tilbud om å få en helt ny bil, men etter å ha tenkt meg om, følte jeg at det totalt sett ble en bedre løsing å få denne bilen fikset enn å vente ytterligere to mnd. på ny bil bare pga. den lille skaden. Jeg har heller ikke bil nå, og jeg tror ikke underleverandøren hadde gått med på å dekke leiebil for to mnd.... De dekker for øvrig leiebil for meg nå, inntil jeg får Tiguanen igjen. Det ble ca. 2 uker pga. lang leveringstid på haifinnen. Hva tenker andre om dette? Burde jeg heller tatt en helt ny bil ut? Vil man kunne se at den er omlakkert? Andre momenter evt.? MVH Chris 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 7, 2010 høres ut som to veldig seriøse firma begge to. som du sier, alle kan være uheldig og da gjelder det å gjøre det best mulig for kunde. jeg mener du har gjort rett valg med å ta den bilen du har bestillt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 7, 2010 Ser ut til at de har ryddet fint opp i et uhell som kan skje den beste og jeg hadde nok valgt samme løsning som deg. Bilen blir halt sikkert bra nok igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 8, 2010 Kjipt.. Gjorde akkurat det samme selv med en tidligere bil, litt småstressa og skulle rygge ut fra en selvvaskehall mens porten var på vei ned.. Høres ut som om Møller ryddet bra opp igjen da. Tror ikke jeg heller hadde giddet å fått ny bil. Blir nok bra det der, hvilken farge er det på bilen? Evt. fargeforskjell blir vel vanskelig å se når det bare er taket som skal lakkes. På min forrige Passat ble to dører og bakluken lakkert pga sinkbobler. Den var sort og 3-4 år gammel da den ble lakkert, men kunne ikke se antydning til fargeforskjell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 8, 2010 Det du kan gjøre i tillegg, er å få skrevet det ned på kontrakten slik at hvis det blir noen merker om 1 år eller 2 år, så er det forhandleren som er ansvarlig for dette. På den måten har forhandleren gitt deg en x-tra garanti på taket som er endret, i tilfelle det skjer noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 8, 2010 Hei! Takk for tilbakemeldinger! Det føles veldig riktig å gå for den avtalen jeg har fått med Møller og Bilradiospesialisten! Skulle selvfølgelig ønske det ikke hadde skjedd, men alt i alt kommer jeg greit ut av situasjonen. Jeg har bedt Møller ta bilder før og etter skaden er utbedret, og at dette lagres i systemet, slik at jeg kan dokumentere dette når jeg en gang skal selge bilen. Jeg får full garanti på dette, og det vil selvfølgelig bli nøye sjekket ved servicer osv. I tillegg vil jeg følge det med argusøyne, i tilfelle det skulle bli noe tull der hvor skaden var. Bilen er for øvrig sort metallic, med sort skinn! Den er rett og slett dritkul!!! Gleder meg som en unge til jeg får den!!! Var i utgangspunktet litt skeptisk til å kjøpe bil hos Møller, men det har så langt vært kun positive opplevelser med dette - og det fra dag èn! Skal også gi kred. til Bilradiospesialisten, som i en kjedelig situasjon, har vært medgjørlige! Det er menneskelig å gjøre tabber, så jeg har aldri vært sur eller sint i denne situasjonen....Det ville ikke gagnet noen! Det viktigste er jo at det blir fikset opp i, og at jeg som kunde sitter igjen med en OK følelse, noe jeg gjør 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 8, 2010 Blir spennende å se bilder etterhvert! Jeg har aldri hatt problemer med Møller. Har tatt flere ting på reklamasjonsrett med tidligere biler uten noe som helst problem, men merker også at det har blitt bedre enn de var. For noen år tilbake var jeg mer misfornøyd med salgsapparatet, men det synes jeg også har blitt veldig bra ift mine erfaringer. Tror ikke du kommer til å angre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...