#1 Skrevet Mai 8, 2010 Har ett problem med min S4 94 2,2TQ Når jeg kjøpte bilen var bremseskivene skeive, så jeg ringte norsk bildelsenter og bestilte nye. Så dro jeg utenlands, og fikk en kamerat av meg til å bytte de for meg, neste jeg får er en mail der han sier at de ikke passer, at innpresset på skivene er feil, og at de gnager i mot calipteren. jeg drar tilbake til norskbildelsenter for å kjøpe nye, der sier de at de skivene jeg fikk er de enenste som passer på den bilen. ( ikke UFO bremser vanlig skive brems) så kom jeg hjem, monterte de selv, men så ikke helt problemet og kjørte med de nye skivene som de var. så at det kom noen fine riper helt i ytterkant av skiva, men tenkte ikke noe mer på det fikk deretter en kamerat til å bytte klossene for meg, da ble det bare kluss, nå kommer det en skikkelig merkelig lyd når jeg har kjørt litt, men slags ule/skrape lyd. noen som vet om det er noen justerings muligheter på bøyla på calipteren ( den som skraper intill) eller om jeg har fått feil skive av NBS, om det kan være S6 skiver jeg har fått? og at det er derfor det skraper? haster, siden jeg har to uker perm, og jeg har litt lyst til å kjøre bilen min takk på forhand 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 8, 2010 Ta noen bilder og ta mål av skiva, diameter og bredde. Har du kvittering med delenr? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 8, 2010 skivene på s4 og s6 er like hvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 8, 2010 har målt skivene, og de gamle som er skeive passer jo, men er da kastet, men det er merkelig at de nye da ikke skal passe.. var på mekonomen å hørte med de, og målte de skivene de hadde, med de skivene jeg hadde fått av NBS og de var like.. så det er ett under at de subber i bøyla på calipteren.. og alt ble værre når vi monterte klossene.. ( kan være en dårlig jobb) men men 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 8, 2010 sikker på at det ikke er s6+ skiver du har fått da? de er jo litt større og kaliper er lik bortsett fra den bøyla jeg tror du snakker om 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 8, 2010 ja, eller A8 skiver, de er vel 323mm i diameter, du skal ha 314mm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 10, 2010 størrelsen på skiven stemmer overens, det er innpresset på skiva som ikke stemmer tydlig vis, er feil med 4 mm eller noe, så den ligger ikke sentrert i calipteren. Det er det som får den til å dra intill "bøyla" eller calipteren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...