Hvordan fjerne gammel solfilm?

Anbefalte innlegg

Noen har lagt solfilm på alle siderutene bak B-stolpen på bilen min. Det er jo i utgangspunktet helt fint, hadde det bare ikke vært for at solfilmen er amatørmessig lagt/skåret og trolig av et billig slag som har blitt ripete og halvmatt. Elendigheten må av.. ;)

Hvordan tar man av solfilm og unngår at det blir igjen noe særlig rester? Og i tilfelle det blir igjen rester, hvordan fjerner man enklest mulig dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har tidligere brukt cellulosetynner til slikt, spiser opp filmen reett og slett :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitrusrens fungerer fint til å fjerne gamle limrester, og ikke blir glasset matt av det heller, sånn som det blir av tynner;) Må gjerne "skrubbe" hardere for å få bort alle restene av tynner. Barberblad kan også komme godt med, om du ikke får rivd av store biter av elendigheten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitrusrens fungerer fint til å fjerne gamle limrester, og ikke blir glasset matt av det heller, sånn som det blir av tynner;) Må gjerne "skrubbe" hardere for å få bort alle restene av tynner. Barberblad kan også komme godt med, om du ikke får rivd av store biter av elendigheten.

Sitrusrens har jeg testet tidligere, og det funker perfekt på limrester. Vær forsiktig med å puste inn. Sitrusrens tar nemlig knekken på slimhinner også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruk zalovann og et barberblad. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelper ofte og bruke varme også.

Vi bruker som regel varmluftpistol og varmer filmen samtidig som vi drar den av. da får man med mye lim samtidig.

men kommer selvfølgelig ann på filmen også.

på det lille som er igjen er det bare og bruke barberblad.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Varmluftpistol har jeg ikke, så jeg fikk dratt av elendigheten, men det meste av limet ble igjen. Skal stikke på Biltema og få tak i sitrusrens (håper de har så jeg ikke blir ruinert et annet sted) så jeg får av limrestene. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte tynner på rutene, gikk rimelig fort. Men er vel ikke helt heldig ifølge reklamen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heldigvis en svak prislapp også. :) Skal sjekke Biltema og Torshov Bilrekvisita om de har noe sånt, jeg prøver så langt det er mulig å styre unna sånne "vi-vil-egentlig-ikke-selge-til-privatkunder-og-har-derfor-vanvittige-veiledende-priser"-butikker.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eneste du skal værelitt forsiktig med dersom du bruker citrusrens er missfarge på skinn/dørtrekk.

barberbladet glir like lett med zalovann.

eller ta deg turen til meg så skal jeg fjerne det gratis for deg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips og tilbud! :) Problemet er at jeg venter på nye katalysatorer, så bilen er akkurat for tiden ikke kjørbar.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var limet av! :) Fant en flaske med noe sitrusbasert avfetting, prøvde en liten bit og den løsnet limet veldig lett. Gikk på med den avfettingen og en skuresvamp, og i løpet av 20 minutter var alle rutene fri for lim. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.