S4 2,2 TQ plutselig more trouble :P(feilmeldinger i autosjekk)

Anbefalte innlegg

var ute å skulle fikse litt div på bilen i dag. Har blitt plaget av det "slitte bremse klosser" ikonet i dashbordet en stund så tenkte jeg skulle fikse det, med å kortslutte ledningene ( fordi forrige eier hadde da klippet lediningene, veit da faen hvorfor men :P ) kort slutta de og skrudde på tenningen, og der sto det OK :) så begynte den å pipe etter olje. så jeg fylte olje, fortsatt piper den etter olje, så jeg fylte på litt mer. Nå har jeg fylt så den ligger litt over middels.. og den klager fortsatt etter den jævla olja!!

what is the problem???

og en ting til, den "slitte bremseklossetingtang ikonet" noen ganger kommer det, andre ganger ikke :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du må prøve å rense multikontakten til instrumentpanelet ditt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da skal jeg prøve på det :) takk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har hatt litt ymse feil jeg og, bl.a. speedometer som "hopper" litt, kontakten så veldig fin ut så jeg trodde ikke det hjalp, men renset den med kontaktspray og jammen ble ikke problemet borte :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

( fordi forrige eier hadde da klippet lediningene, veit da faen hvorfor men :P )

Det hender at kontaktene helt nede ved klossene irrer slik at feilmelding kommer selv om det er mye igjen av klossene, mulig det er derfor ledningene er klippet og koblet?

Eller så har forrige eier også hatt samme problem som deg og antatt at det var dårlig kontakt der nede som forårsaket feilmeldingen.

Forøvrig anbefaler jeg at du endrer på overskriften din, den er litt intetsigende. Dette medfører både at færre gidder å sjekke tråden, og det er merarbeid når man leter etter noe spesielt og er nødt til å gå innom din tråd da overskrift er for dårlig. Hva med feks: "S4 2,2TQ problemer med feilmeldinger i autosjekk".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for alle svar :) ( bytter overskrift nå, takk )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.