#1 Skrevet Mai 8, 2010 Har montert svinghjul med 3plater tilton clutch på min s2(3b)... etter litt måling så går ikke lammelen mot svinghjulet i inngrep på inngående aksjel girkasse! Noen som har løst dette probleme? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 8, 2010 Husker ikke helt hvor, men har lest her på forumet at man må bygge opp ved å skru på en plate på svinghjulet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 8, 2010 står noe om tilton clutch litt lengre ned på siden http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=95645&page=2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 9, 2010 SÅ må eventuelt bytte girkasse eller frese noen mm av clutch huset. Da trenger jeg rs2/s6/s4 6 trinns kasse for og få det til og passe med 3plater tilton clutch? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 9, 2010 Hvor mye effekt snakker vi om i motoren? Banebil / gatebil? Er det en gatebil så bruk en annen clutch 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 16, 2010 600hk ca i motoren! Svinghjul og clutch er avballangsert sammen med veiv. Derfor blir det dumt og sette på noe annet. Kjøpte rs2 cgr kasse passer akuratt like dårlig som den kassa jeg hadde. Må vell bare frese av clutchhus noen mm:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 16, 2010 Det er akkurat plass, men man må lage en plate som bygger ut svinghjulet noen millimeter. Innerste plate får bare halve splinsen i inngrep, men det holder. I tillegg må skruene på tiltonclutchen snues slik at de stikker ut minst mulig og en avstandshylse til utløserlaget må fabrikeres. Ikke den enkleste clutchen hverken å montere eller bruke dessverre. Man må måle og så måle igjen og så lage de delene som trengs 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 17, 2010 Torgeir Maurangsnes hadde havari på skogen pga akkurat dette. Holdt ikke i lengden når akslingen ikke stakk helt igjennom. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 17, 2010 Jeg brukte 3b svinghjul med en påskrudd spacer så alle lamelene går i inngrep som de skal. Måtte slipe litt innvendig i clutchhuset så ikke clutchen gikk borti. Måtte også slipe litt på skruene på clutchen så det går jevnt med muttrene. Bruker 6tr s6 kasse 01E 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...