Noen som har rygga på meg... Feste av støtfanger A200

Anbefalte innlegg

Fredag når jeg var ferdig på jobb og skulle kjøre hjem la jeg merke til at noen hadde vært borti bilen min.. Støtfangern var helt skeiv! Jeg har undersøkt og sett at den har ikke noen skader, den har liksom bare blitt trykt inn 3 cm og opp 1cm eller noe sånt på høyre siden, og kommet 2 cm lenger ut på venstresiden. Dette må vel vere festene som har blitt bøyd? Jeg legger ved bilder.. Noen som kan enkelt forklare meg hvordan jeg får av støtfangeren og kan sjekke om det er festene som er bøyd?

bilde(3).jpg

bilde(2).jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker jeg ikke helt feil er fangeren festet med sykt mange klips foran. Det jeg gjorde var å ta av fangeren helt, for så å sette den pent og beint på igjen. :) Et par timers kosejobb det bare. : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må vel ha bilen opp på bukk da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor høy er du da?! :P

Jeg lå/satt på bakken og gjorde det. Det burde være like enkelt for deg.. Jeg satte meg ikke noe spesielt inn i hva jeg skulle gjøre før jeg satt igang, og siden jeg bare har gjort det en gang, er det begrenset hva jeg husker. :o

Bare å sette igang. : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.. Da skal jeg nok finne ut av det.. :) Takker..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det vel stort sett bare de to fangjernene som pleier å bøyes litt da. Om du skrur ut blinklysene og kobler av disse, og så løsner de to unbraco-skruene fra undersiden av fangeren drar du av hele røkla framover. Renger med du ser fort de to fangjernene/festebøylene (sett inn passende ord), hvor det ene sikkert er greit bøyd.

I oppover/nedoverretninga er det en styreskinne på hver side som fangeren trees innpå, denne kan jo sjekkes med samme. Den er av plast (seff) som kan knekke ved litt "belastning" ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for god beskrivelse Kay!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen problem :)

Og så finner du sikkert ut at de to luftekanalene til bremsene foran henger fast med to skruer hver under kanten av fangeren. Glemte å ta med det i går kveld.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.