#1 Skrevet Mai 9, 2010 Heisann! I går var jeg ute med bilen for første gang på to uker. Etter to mil stoppet bilen plutselig i et veikryss midt i Ski sentrum. Jeg fikk etterhvert startet og kommet meg ut av krysset. Bilen startet og stoppet med en gang flere ganger, før den plutselig ikke ga noe tegn til liv når startmotoren gikk. Jeg glemte å høre etter om bensinpumpa gikk ved tenningsstart, men det kan vel ikke være noe annet? Batteriet er nyladet og holdt 14.1V ved oppstart. Startmotoren går som rakker'n, og coil, fordeler, rotor og pluggledninger har bare gått 2500km siden jeg byttet, så tviler på at det er noe av det. Tips? Fabian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 9, 2010 At den såvidt tenner og stopper igjen med en gang er helt typisk når bensinpumpen har lagt på røret ihvertfall, har opplevd det et par ganger på forskjellige biler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 9, 2010 Har vært borte ved bilen nå. Man hører at pumpa går, men ikke med samme lyd som før. Bilen er fortsatt som i går da. Satser på at det er pumpa jeg da... Fabian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 10, 2010 Har vært borte ved bilen nå. Man hører at pumpa går, men ikke med samme lyd som før. Bilen er fortsatt som i går da. Satser på at det er pumpa jeg da... Fabian Min holdt på på samme måte, måtte bytte pumpe. Det du kan gjøre er å sjekke bensintrykket ditt, for å finne ut om det virkelig er pumpa. Skal ha ett ganske høyt trykk, husker ikke helt ca. Bare for å sjekke, siden pumpa ikke er den billigste. OBS overgangsnummert fra pierburg til bosch på denne pumpa stemmer ikke!! (ihverfall ikke for ett år siden når jeg plagdes med dette) Lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 10, 2010 du kan ogsa sjekke hallgiver i fordeler;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 10, 2010 Om hallgiveren kladder er det ikke gnist i det hele tatt, og da vil ikke bilen såvidt tenne og stoppe igjen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 10, 2010 Helt sikker på at tankmåleren din er rett?,hvis tanken er tom vil jo pumpen gi fra seg en annen låt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 11, 2010 Min holdt på på samme måte, måtte bytte pumpe. Det du kan gjøre er å sjekke bensintrykket ditt, for å finne ut om det virkelig er pumpa. Skal ha ett ganske høyt trykk, husker ikke helt ca. Bare for å sjekke, siden pumpa ikke er den billigste. OBS overgangsnummert fra pierburg til bosch på denne pumpa stemmer ikke!! (ihverfall ikke for ett år siden når jeg plagdes med dette) Lykke til NBS tar 1400, for pumpe, så er ikke såååå ille, men skal sjekke om det er pumpa i dag. Fikk tauet hjem bilen i går, hehe. Helt sikker på at tankmåleren din er rett?,hvis tanken er tom vil jo pumpen gi fra seg en annen låt... Fylte på 15L i går for å være sikker på at det var bensin, men fortsatt samme problem... Kjører ikke på tankmåler, men på km uansett, og 75 liter på 237km er litt vel mye synes jeg, hehe. Fabian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...