#1 Skrevet Mai 9, 2010 Hei! Har en kamerat som har en 1999 A6 med den fine kombinasjonen 2,5 V6 TDI og Tiptronic Der er det et par problemer : 1. Automaten vil ikke gire lenger enn til 3. gir. Må gire opp til 4. og 5. med tiptronicen. Setter jeg den tilbake i D, går den tilbake i 3.uansett fart. Dessuten girer den hardt! Hva er feil? 2. Den er tungstartet når den er varm, og har stått noen minutter. Må kjøre starter i 5-10 sekunder. Starter uten problemer når den er kald. Virker som den starter lettere jo lengre den står. Ellers går den som ei kule, og ingen ulyder i motor. Har sjekket kammene, og de er som nye. Jørgen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 10, 2010 Hadde med bilen på jobb i dag, og leste ut feilkoder. Fikk feilkode på girkassemodul, kan det være denne som styrer giringa? Det var litt lite olje på kassa, etter jeg fylte på girer den mykt og fint. Men fortsatt bare til 3. gir.. Noen som har en slik modul liggende? Kan den passe fra andre VAG med tiptronic? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 1, 2012 Har dere funnet ut feilen? Disse kassene har ikke noe godt rykte på seg til å være holdbare... men har en V6 tdi med denne kassen og den har rullet 270+ nå hehe om du finner en modul med samme delenr skal den funke ellers se denne tråden. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=186184&highlight=tiptronic 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 1, 2012 For lite - og for mye - olje kan skape all slags feil, og det kan føre til permanente feil om man kjører med det over tid. I tillegg blir det ikke for lite olje helt av seg selv. Har du skiftet olje og ikke fått korrekt nivå? Hvis ikke har du garantert en lekkasje. Når det gjelder holdbarhet er ikke 5HPxx-serien de beste kassene som ZF har laget. 5HP19 som sitter i 2,5 TDI tåler i utgangspunktet 310 nm. Denne girkassen er dermed forsterket for å tåle 2,5 TDI V6-motoren. I tillegg er girkassene ekstremt avhengig av ren olje for at solenoidene ikke skal fuske/slutte å fungere, og det bør derfor skiftes olje og filter senest hver 60 000 km. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...