Konkurransen avsluttet med SISTE TREKNING - produser ny DIY, samletråd eller wiki!

Anbefalte innlegg

Siste nytt:

Siste trekning gjennomført, fra post 42 og utover.

Kortversjon:

Vi utlyser nå en konkurranse som skal stimulere til produksjon av flere tråder her. Alle som lager en tråd av god kvalitet i dette underforumet blir med i trekningen. (Nytt: Nye tråder bør lages på wiki) Premien er å sitte på med Audi Quattro med mer enn 500hk under banekjøring!

Se detaljer i denne klistrede tråden i DIY-forumet: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=186309

Og her er en av premiene som Marius ikke er redd for å si at han donerer bort. Tenk deg at ditt hode byttes ut med videokameraet:

IMG_1145.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å finne seg et egnet tema som du tror andre kan ha bruk for.

Her er noen ideer til DIY-tråder:

- Bytte registerrem, er en haug med motorer som ikke er dekket ennå.

- Bytte deler i forstilling eller bakstilling.

- Rette opp karosseriskade.

- Skifte ut stål-takuke med glassluke

- Overhale calippere bak

- bygge om til servotronic

- skifte toppakning

- feilsøke klimaanlegg på bil x.

- bytte dashbord og airbagger etter kollisjon, inkl nullstilling

- montere autronic sm4 på 20VT motor

- montere kompressor på V6

- bygge om motor x til å gå på ren E85

Samletråder kan være av hva som helst. Et tips her er å ikke velge for bredt tema, da rekker du aldri over og får kvalitetssikret alle linkene. Å velg feks hele Golf 1 er ikke lurt, men alt omkring 1,6d og td motorer kan være et greit tema, eller feks alt om BOSE-orginalanlegg.

Bare å starte med tråden i DIY-forumet før noen andre tenker samme ide :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det vært en idé med en tråd for å skrive inn ønsker om DIY/Guider?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det vært en idé med en tråd for å skrive inn ønsker om DIY/Guider?

Genial ide: rock :

Du kan jo lage en, mange gode muligheter for gode overskrifter

- hvilken how-to tråd savner du?

- ønsketråden for how-to tråder

- dugnadstråden for how-to og samletråder

- etc

Evt så kan jo folk legge inn ønsker i denne tråden om man er innom her og tenker tanken. Men en egen tråd er ennå bedre da man kanskje blir trigget av overskriften.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Genial ide: rock :

Du kan jo lage en, mange gode muligheter for gode overskrifter

- hvilken how-to tråd savner du?

- ønsketråden for how-to tråder

- dugnadstråden for how-to og samletråder

- etc

Evt så kan jo folk legge inn ønsker i denne tråden om man er innom her og tenker tanken. Men en egen tråd er ennå bedre da man kanskje blir trigget av overskriften.

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=186447

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ennå ingen nye tråder produsert: bråk :

Kom igjen jenter og gutter : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er første nye tråd produsert, Pål er dermed med i konkurransen : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Christian har også produsert/utvidet en bra DIY-tråd og er også med i konkurransen.

Da trenger vi bare 3 tråder til før det kan trekkes om tur allerede i starten av juni.

Det er bare å ta med fotoapparatet og komme seg ut i garasjen og skru.

Alternativt, sitte her og lage en bra samletråd.

Se forøvrig linken i post 5, hvor folk har hjulpet deg med ideer til hva som trengs av tråder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når skal DU bidra til fellesskapet?

Kom deg ut og skru bil, ta med kamera : vinke :

Jeg skal ha produsert minst 3 tråder til for at det skal trekkes tur på hovedtreffet. Om det er tre til som produserer så har hver deltaker 20% vinnersjanser, makan til gode odds : rock :

Så kom igjen, lag samletråder eller DIY-tråder;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har laget en enkel her, har i og for seg flere, men må arrangere bilder og tekst først..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har laget en enkel her, har i og for seg flere, men må arrangere bilder og tekst først..

Flott, da er det bare å kopiere (og evt forbedre og evt utvide) den inn her på det riktige forumet:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott tiltak steinar!

Får se om jeg får ut fingern for å bidra etter hvert jeg også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

: vinke :: vinke :: vinke :: vinke :: vinke :: vinke :: vinke :

Kom igjen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjell B, en kjernekar. :)

Han hadde et problem, satte seg inn i problemet, og lagde en how-to for alle oss andre etterpå: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=183442

Kjell er nå nr 3 som er med i konkurransen, vi trenger to nye tråder til så trekkes det tur til hovedtreffet i starten av juni.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott, nå har også Bjørn produsert.

Så langt er det produsert 4 nye bra tråder siden vi annonserte denne konkurransen.

EN produsert tråd til, så går trekningen som annonsert torsdag 3. juni slik at de første premiene har mulighet til å brukes allerede på hovedtreffet på Våler 5-6 juni.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trekningen går iht planen i løpet av torsdagen.

Noen i nærheten av Oslo sentrum som kan bidra i 5 minutter under trekningen?

Pt er det produsert 6 tråder, dvs at deltakerne har nærmere 20% vinnersjanse! Skal man være sikker på å delta så må man ha laget tråden innen torsdag kl 10.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ny tråd kommet til, da er vi oppe i 8 mann som er med i trekningen, dvs ca 15% vinnersjanse!

Fortsatt mulig å bruke kvelden, natta og morgenkvisten på å produsere. Dermed kan du bidra til fellesskapet her og du kan dessuten vinne en spennende opplevelse til helga.

Noen som kan bidra 5 minutter til trekningen i morgen, i Oslo?

Til evt premiestillere, jeg har fått positiv tilbakemelding på flere som skal til helga. I løpet av kvelden/morgendagen tar jeg en gjennomgang av PMene for å finne ut hvem av dere dette var og tar deretter kontakt. Om noen av dere ser dette så kan dere evt sende meg en PM og si fra hvis dere stiller til helga.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det vært en annen premie enn å sitte på en bil langt unna hadde nok jeg også laget noe..

Men jeg har jo egentlig har skrevet og forklart "how to" i diverse tråder..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det vært en annen premie enn å sitte på en bil langt unna hadde nok jeg også laget noe..

Men jeg har jo egentlig har skrevet og forklart "how to" i diverse tråder..

Hei.

Flott at du, jeg og mange andre har skrevet og forklart masse "how to" i diverse tråder. Det er jo derfor vi har forumet, for å hjelpe andre og ha mulighet til hjelp selv.:)

Denne gangen fant vi på en liten konkurranse for å stimulere til mer produksjon av litt mer omfattende og systematiske "how-to" tråder. Alle er hjertlig velkomne til å produsere nye tråder der, helt uavhengig av denne konkurransen, og uavhengig av om man finner premiene i denne konkurransen attraktive eller ikke. Så det er bare å sette i gang også for deg ;)

Når det gjelder premiene så kan det også bli på ACR hvis det kan passe bedre for deg. Jeg siterer jeg fra tråden det henvises til i første post i denne tråden hvor man finner detaljene om premiene: "Praktisk gjennomføring avtales når vinnerne er trukket ut, i forhold til når det passer for vinnerne og de som donerer premiene. Det blir mulighet for å innløse premier på flere ulike tidspunkter og steder, blant annet hovedtreffet Våler, ACR og høsttreffet Rudskogen. Premier som trekkes ut sent på høsten blir enten innøst i isbanekjøring eller et av treffene neste år."

Torjus, du er også velkommen til å komme med forslag til mulige premier hvis man skulle finne på tilsvarende konkurranser her på forumet. For egen del, som initiativtaker til denne, så har jeg lagt vekt på at premiene skulle være helt gratis for klubben, at de måtte ha med bil å gjøre og kunne fremstå som interessante for en mengde av medlemmene. Torjus, du er også velkommen til å komme med forslag til mulige premier hvis man skulle finne på tilsvarende konkurranser her på forumet.

Så kom igjen folkens, bare å lage gode how-to og samletråder: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sier ikke at jeg ikke kommer til å lage en how to bare fordi denne premien blir uaktuell for min del, jeg jeg her for å blant annet dele min kunnskap med andre, og ta til meg kunnskapen andre har.

ACR-treffet blir kanskje vanskelig for min del (Travel mann gitt) :P Men premien er jo fin den for de som har mulighet til å komme seg dit det skjer. Kom til å tenke på at det hadde vært noe å laget en how to, og om jeg hadde vunnet kunne jeg sagt "første mann å kommentere prosjekttråden min får premien". Om det er lov til å gi vekk premien? :)

Men får neppe mulighet til å lage noen how to nå med det første.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syns nå det å kunne sitte på med en av de grommeste bilene i norge er rimelig bra premie, det er no spesielt å sitte på med en bil som har motor, understell og mest sannsynlig en SYK mann som sjåfør;) Men alle har hver sin smak, og som steinar sier det er bare å komme med forslag på premier.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har laget en slik tråd for en god stund siden, den kan med fordel løftes i lyset igjen:

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=105698

Flott at du løfter frem gamle tråder, som vi kan vurdere å flytte over på DIY-delen. :) Tar en titt på denne senere om den tilfredsstiller kvalitetskravet der. Imidlertid er det kun ny-produserte tråder etter at konkurransen som ble utlyst som deltar i konkurransen. (Hensikten med konkurransen var å stimulere til flere ny-produksjoner)

Hvis noen flere skulle produsere noen bra tråder nå de siste par timene frem til kl 10 i dag så vennligst send meg en SMS på 95 78 67 45, for å være sikker på at de blir med i trekningen. I såfall går jeg inn på nett igjen før trekning skjer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trekning nr 1 gjennomført i dag.

TIlstede under trekning:

- klubbmedlem: Fremdrik Bøhleng (han meldte seg frivillig da jeg søkte etter medlem i Osloområdet)

- tredjemann: en ekte mekaniker, kollega av Fredrik

- offentlig tjenestemann: meg

Vi går alle gode for at trekningen foregikk redelig og tilfeldig slik en trekning skal.

Følgende har produsert gode tråder etter at konkurransen startet og er med i trekningen:

- Pål HH

- ChristianJ

- KjellB

- BjørnS

- ArveE

- VegardLO

- AndreJ

Her ligger lappene på toppdekselet, før de ble krøllet sammen:

lappene.JPG

Deretter ble trekningen foretatt i en plastbalje, med et rør av rustfritt stål oppi, hvor lappene ble lagt oppi og rotet rundt.

Trekningen er foretatt i egnede omgivelser, motoren i bakgrunnen er en V-12'er, slagvolum på 52 liter, og yter 2400 hk med det gasspådrag den tåler ved kontinuerlig drift.

Fredrik til v, meg i midt, kollega til h:

trekning.jpg

Vinneren ble:

vinner.JPG

BJØRN S, som vil få en PM av meg med praktiske opplysninger for benyttelse av premien, som er å sitte på en tur med banebil på over 500hk.

Klubben gratulerer Bjørn, og takker samtidig alle som har bidratt.

Samtlige som ikke vant vil også bli med på videre trekninger. Neste tidspunkt for trekning er planlagt torsdag 26 august. Frem til da er det bare å sette i gang og produsere gode how-to eller samletråder: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neste trekning skjer allerede i morgen, deadline kl 20. Så kom igjen og produser folkens!!!!

Alle de 6 øvrige som var med i trekningen i dag sammen med vinneren blir med i neste trekning. (det vil være slik her videre at alle som ikke vinner får med seg loddet sitt til neste trekning.

I tillegg kommer dere som svinger dere rundt og produserer tråder i løpet av det neste døgnet.

Så kom igjen gutter og jenter : vinke :: vinke :

Siden neste trekning skjer fredag kveld er det mulig at selve gjennomføringen blir av enklere art enn i dag, med færre vitner. Men den vil uansett foregå helt upartisk og tilfeldig.

Edit: Hvis vinneren ikke kan denne gangen så vil han MISTE premien (rykker tilbake i mengden med nytt lodd ved neste trekning), så trekkes det videre til den havner hos noen som kommer til å møte i helga. Her modifiserer vi reglene stadig vekk, og slik blir det i denne uhøytidelige konkurransen : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.