Konkurransen avsluttet med SISTE TREKNING - produser ny DIY, samletråd eller wiki!

Anbefalte innlegg

Deretter ble trekningen foretatt i en plastbalje, med et rør av rustfritt stål oppi, hvor lappene ble lagt oppi og rotet rundt.

Trekningen er foretatt i egnede omgivelser, motoren i bakgrunnen er en V-12'er, slagvolum på 52 liter, og yter 2400 hk med det gasspådrag den tåler ved kontinuerlig drift.

Fredrik til v, meg i midt, kollega til h:

[ATTACH]145538[/ATTACH]

Skikkelig OT dette, men jobber du for Pon Power i Oslo?

Og er maskina ein 3512 C, 1800 Rpm?

Veldig bra tråd forresten, har fulgt med ifrå byrjan og det bidrar til noko bra i tillegg til morro for de som vinne:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra tråd forresten, har fulgt med ifrå byrjan og det bidrar til noko bra i tillegg til morro for de som vinne:)

Kan vel være Pon Equipment også? Jobber selv i Pon E. og har hatt inne 2 stk 3508 til overhaling. :)

Men on-topic:

Gratulerer BjørnS! Det skal være deg vel unt å sitte på i bilen!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, dette var på Fredriks jobb, aner ikke hva firmaet heter bare at motorene er store. Ja den går med 1800 omdr/min.

Takker for hyggelig omtale:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opp. Frist i kveld : vinke : Flere som kan lage tråder?

Noen av dere 6 som til nå er med i trekning som uansett ikke skal til Våler, slik at dere ikke trenger å bli med i denne trekningen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen av dere 6 som til nå er med i trekning som uansett ikke skal til Våler, slik at dere ikke trenger å bli med i denne trekningen?

Jeg: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bildet er tatt på Pon Power ja, stemmer at det er 3512C. Bildet er tatt på verkstedet i Oslo i lunsjen i går, riktignok FØR Knut (tredjemann) vaska puselankene :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg: vinke :

Hehe, du har allerede vunnet, så ditt lodd er oppbrukt og blir ikke med i neste trekning;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er trekning nr 2 gjennomført, målet er nå å få omsatt denne premien på treffet på Våler. Som nevnt vil derfor vinnere som ikke kan møte nå i helga miste sin premie (men beholde loddet til neste trekning) og ny vinner trekkes.

Som nenvt måtte trekningen foregå administrativt noe enklere mtp vitner, etc da jeg ikke har hatt tid til å reise innom noen klubbmedlemmer i kveld. Likevel, jeg garanterer at trekningen er så tilfeldig som det går an.

Som seg hør og bør har trekningen foregått med en viss motortilknytning. Her ligger 6 stk nye ventilstyringer, som utgjør loddene. Utenpå er initialene til de 6 deltakerne skrevet på.

loddene.jpg

Her har jeg tatt loddene, ristet dem i hånda og lagt dem i tilfeldig rekkefølge på linje med skriften ned slik at jeg heller ikke visste hvilket lodd som lå hvor. Happy som skal trekke har heller ikke sett på skriften og han kan forøvrig heller ikke lese.

klar.jpg

Så går jeg tilbake til bikkja og kommanderer "apport". Dyret velger en av dem

valg.jpg

fortsettelse følger........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den første han kommer tilbake med er:

nr 1 CJ.jpg

Christian J som dermed kan vinne dersom han vil møte opp nå i helga.

Etter en rask telefon ble det avklart at han ikke hadde anledning. Han mister derfor premien, men beholder loddet til neste trekning med ny vinnersjanse.

Dermed ble det ny runde, og her er Happy glad og fornøyd på vei tilbake med neste lodd.

ny apport.jpg

Vinneren ble:

nr 2 VLO.jpg

Vegard LO

Han ble oppringt, og ......(fortsettelse følger)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vegard kunne heller ikke møte.

Ny trekning gir følgende resultat:

nr 3 AJ.jpg

Vi gratulerer Andre J, han har bekreftet at han skal på treffet på søndagen og gleder seg veldig :klapp::klapp::klapp:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

....men så var det plutselig kommet noe i veien, Andre kunne ikke komme i dag. Han mister premien, men får beholde loddet sitt så han er med i fremtidige trekninger.

Heldigvis forutså jeg at slike situasjoner kunne oppstå så ved trekningen ble alle ventilstyringene (loddene) hentet, slik at jeg fikk en rekkefølge. Jeg kunne i morges derfor plukke frem nestemann på lista som ble:

nr 4 AE.jpg

Arve E.

Etter en rask telefon kunne jeg med glede konstantere at han allerede var på plass på treffet. Han ble både overrasket og glad, og her ser vi en forventningsfull Arve som står forventningsfullt og venter på tur i start-området.

arve før.jpg

Etter turen gliste Arve fra øre til øre, og ha uttalte noe slikt som "dette var helt rått. For en effekt og noen vanvittige bremser! Hadde den gamle 90'en min gått så bra ville jeg aldri kvittet meg med den".

En stor takk fra klubben til Claus (til venstre) som har gjort denne konkurransen mulig ved at han stilte med premien, og gratulerer til Arve (til høyre) som her gliser etter turen : smil :

arve og claus etter.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Minner om neste tidspunkt for trekning er torsdag 26 august, for bruk av premier på høsttreff Rudskoden 28-29 august.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir det trekning i morgen torsdag.

Deadline for å produksere DIY-tråd eller reparasjonsguide på wiki settes til kl 19, hvis du skal være sikker på å komme med i trekningen.

Følgende er registrert med i trekningen, se post 2 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=186309

Skulle noen være glemt så si fra til meg.

Noen i nærheten av Vestby i morgen kveld som kan være med å trekke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny trekning at to premier gjennomført.

Pga brann i en transformator ble strømmen kuttet her i går kveld, så dette kunne ikke publiseres.

Siden ingen hjelpere hadde meldt seg i går så passet det utmerket og la disse karene hjelpe meg med en uhildet, rettferdig og tilfeldig trekning. De klarte uansett ikke å få tilbake strømmen så raskt, så et minutts avbrekk var greit.

57.jpg

Navnet på alle som skulle delta i drekningen ble skrevet på en lapp. Jeg stokket lappene og la dem utover en ramme med flere motorstyrte kraftige brytere, som skulle monteres inn i trafoen. Gjennom bryterne kan det gå strøm som gir mer effekt enn den heftigste banebil.

Medhjelperen klar til trekning av de gule lappene.

56.jpg

Lappene ble trukket ut en etter en slik at vi fikk en total rekkefølge, nummeret i rekken ble påført lappene fortløpende etter trekningen.

De to første er vinnere. Dersom noen av disse ikke kommer til å møte opp på Rudskogen enten lørdag eller søndag så mister de premien og den går videre til første reserve (nestemann).

Rekkefølgen ble:

61.jpg

Vinnerne er altså

- Tord K (bor 120 mil unna, stiller ikke på Rudskogen)

- Yngve H (Edit: har fått perimien på Rudskogen)

Reserverekkefølge er:

- Kjell B (Edit: har fått premien på Rudskogen)

- Kim M

- Pål HH

- Vegard LO

- Sindre L

- Christian J

- Freddy S'

- Arild V

- Andre J

Klubben gratulerer!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har vi 69 tråder i DIY-forumet.

Da vi startet hadde vi vel rundt 30, såvidt jeg husker.

På ca et år har vi dermed fordoblet antallet slike tråder i forhold til hele perioden fra 2003-2010: rock :

Neste og siste trekning skjer uka etter påske, samme dag som piggdekkene må av sørpå, så da vet dere at påsken skal tilbringes i garasjen sammen med bilen og kameraet og deretter sammen med PCen og kameraet.:)

EDIT: Tiden er ute, trekning skjer litt over nasjonaldagen. Og vi er oppe i ca 75 tråder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er den siste trekningen gjennomført. Det var et hyggelig medlem sammen med sin hyggelige ikke-medlemskompis som var innom for å bytte noen deler med meg og da passet det jo bra å gjennomføre trekning.

Premien må benyttes på VACN hovedtreff på våler i begynnelsen av juni. Dersom vinner ikke kan benytte den der selv så tilfaller den nestemann på lista.

Siden jeg ikke har tid til å sitte i telefon i dag, så er det fint om dere som har vært medi trekningen rett og slett kunne legge inn her om dere vil benytte premien eller ikke. Ved tildligere trekninger har det vel forekommet at vinneren har fått turen men i andre tilfeller har vi gått lengre ned på lista før vi treffer på en person som har andledning til å stille på treffet.

Når en vinner som faktisk skal på treffet er avklart så vil jeg gå i dialog med vedkommende rundt praktisk gjennomføring.

Det hele startet med noen nødvendige remedier for en tilfeldig trekning:

1 lite.JPG

Så viste det seg at Get fortsatt ikke klarte å levere stabilt nett, slik det har vært de siste 10 dager og fortsatt er. (så hvis denne historien brått slutter så fortsetter den senere....)

Vi kom ikke inn på forumet for å finne navn på deltakerne. Dermed ble det besluttet at det var denne rekkefølgen som ligger i den klistrede konkurransetråden i DIY-forumet som skulle brukes:

Følgende har produsert gode tråder etter at konkurransen startet og har vunnet en av de gjennomførte trekningene:

- KjellB (har vunnet 3. trekning - fått premie på Rudskogen)

- BjørnS (har vunnet 1. trekning, kommer ikke til å benytte den i 2010, men heller på ACR 2011)

- ArveE (har vunnet 2. trekning - fått premie på Våler)

- Yngve H (laget wiki) (Vant 3. trekning-fått premie på Rudskogen)

Følgende har produsert gode tråder etter at konkurransen startet og er også med på siste trekning som gjennomføres snart:

- Pål HH

- ChristianJ

- VegardLO

- AndreJ

- Sindre L

- Kim M

- Freddy S

- Arild V

- Tord K (laget wiki)

- Thomas S

- Erling W

- Sindre L

- Ulf EA

- Kenneth B

- Kristian W

- Håkon O

- Julian A

- Thorvald S

- Frank B

- Pål F

- Alexander G

- Chris WGR

TIlsammen 22 mann, altså rundt 5% vinnersjanse på den siste trekningen.

Så kappet vi opp den gule papplata fra emballasjen til toppakning på 2,5tdi R5 og skrev bokstaver fra A til W bak på dem.

2 lite.JPG

Som man enkelt ser i speilbildet på panseret nede til høyre i bildet så er det Christian Johnsens sveis. Trekningen var nær ved å bli utsatt, men siden Christian uansett ville komme til å si fra seg premien så gjennomførte vi selv om han var tilstede.

Så ble lappene godt blandet og lagt på garasjegulvet med bokstaven ned slik at ingen av oss visste hvor den enkelte bokstav lå.

3 lite.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Deretter ble den uhildede ikke-medlemmet kompisen til Christian den som skulle foreta trekningen.

Det ble utført ved å kaste på stikka, med et dieselpumpe remskivehjul fra 2,5tdi R5 motor, mot papplappene.

4 lite.JPG

Når remskiva landet var det plata som lå under senter av skiva som vant.

5 lite.JPG

Det ble kastet helt til alle lapper ble truffet slik at vi fikk en total rekkefølge, og her er den.

6 lite.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når vi parrer mann og bokstav får vi følgende:

A- Pål HH

B- ChristianJ

C- VegardLO

D- AndreJ

E- Sindre L

F- Kim M

G- Freddy S

H- Arild V

I- Tord K (laget wiki)

J- Thomas S

K- Erling W

L- Sindre L

M- Ulf EA

N- Kenneth B

O- Kristian W

P- Håkon O

Q- Julian A

R- Thorvald S

S- Frank B

T- Pål F

U- Alexander G

V- Chris WGR

w-RESERVE

Når vi parrer bokstav og navn med den trukne rekkefølge får vi følgende vinnerrekkefølge:

1- V- Chris WGR

2- O- Kristian W

3- A- Pål HH

4- U- Alexander G

5- W- Reserve

6- E- Sindre L

7- D- AndreJ

8- S- Frank B

9- L- Sindre L

10-H- Arild V

11-J- Thomas S

12-C- VegardLO

13-B- ChristianJ

14-Q- Julian A

15-T- Pål F

16-N- Kenneth B

17-R- Thorvald S

18-G- Freddy S

19-I- Tord K (laget wiki)

20-M- Ulf EA

21-P- Håkon O

22-F- Kim M

23-K- Erling W

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil derfor be dere på de 10 øverste plassene poste her om dere ville benyttet premien om dere vant.

Selv om førstemann vil benytte den så vil jeg svært gjerne vite om det kunne vært aktuelt for flere nedover lista. Ved tidligere trekning skjedde det at en vinner som skulle dra likevel ikke dro, og da jeg kontrollerte dette pr telefon samme dag så fikk vi satt inn en stand-in lengre ned på lista.

Edit: Chris WGR har bekreftet at han skal på treffet. Men om noe uforutsett skulle skje så setter jeg pris på tilbakemelding fra de øverste på lista som skal på treffet.

Edit: Da har en fornøyd Chris fått sin grombiltur på Vålertreffet.

Konkurrasen er avsluuttet. Det gjenstår å gi premie til Bjørn S som bor nordpå. PM sendes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.