#1 Skrevet Mai 10, 2010 Er det noe som bare er med min bil eller er det noen andre som har opplevd det samme som dette? Spyler av bilen inni dører å spyler av bilen utvendig, men samler seg mye skitt alikevel etterpå som renner ut av kanal-listen inni døren. Er det noe tull med dørlistene mine? forslag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 10, 2010 Har ikke lagt merke til noe, spyler stort sett med høyttrykk hver gang.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 10, 2010 Ja bruker bare høytrykk jeg å...snodige greier. Skulle nesten tro at det renner inn listene på utsiden av dørene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 10, 2010 Er det noe som bare er med min bil eller er det noen andre som har opplevd det samme som dette?Spyler av bilen inni dører å spyler av bilen utvendig, men samler seg mye skitt alikevel etterpå som renner ut av kanal-listen inni døren. Er det noe tull med dørlistene mine? forslag? Dersom du mener listene nederst på dørene, er det enkelt å fikse dette... Det er 2 stk skruer på innsiden av døren, nederst i hvert hjørne.. (trenger ikke ta av noe dørtrekk) Skru disse ut.. skyv lista bakover.. så er den av.. (sitter ikke hardt) Gjenta på 3 dører.. Reverser prossessen.. Voila.. rent og pent på baksiden av listene. Tar deg vel i overkant av 5 min hele greia.. Skal ta meg tid til å ta av listene igjen.. det kommer lett møkk inn under disse listene, så jeg tror det kan være greit å vaske under der. Om ikke hver gang man vasker bilen, men de gangene man polérer.. helt klart! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 11, 2010 Det samler seg alltid dritt under slike lister... Du får trøste deg med at A3'en er MYE værre, jeg spylte på samme sted med HT (i sprekken mellom dør og forskjerm) i sikkert 5 minutter på hver side før jeg ga opp... Dritten bare pumpet ut. Men om du spyler godt ned i sprekken mellom lister og dør hver gang du vasker, så holder det seg ganske bra. Det er også ganske greit å spyle med HT i dørkarmer og trinn mens du tar siste avspyling, da det legger seg mye såpe der på disse bilene. Bare start spyleren ved siden av, og før den bort, du vil bli overrasket over hvor lite vann som komme inn i bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 11, 2010 Det samler seg alltid dritt under slike lister... Du får trøste deg med at A3'en er MYE værre, jeg spylte på samme sted med HT (i sprekken mellom dør og forskjerm) i sikkert 5 minutter på hver side før jeg ga opp... Dritten bare pumpet ut. Men om du spyler godt ned i sprekken mellom lister og dør hver gang du vasker, så holder det seg ganske bra. Det er også ganske greit å spyle med HT i dørkarmer og trinn mens du tar siste avspyling, da det legger seg mye såpe der på disse bilene. Bare start spyleren ved siden av, og før den bort, du vil bli overrasket over hvor lite vann som komme inn i bilen Er bestendig slik jeg har vasket bil da. Jobbet noen år med bilklargjøring. mange blir forundret når jeg spyler inni dørkarmer me høytrykk...men er jo nesten aldri noe som kommer inn i bilen, skal jo alikevel tørke av plastlistene etter fotmerker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 11, 2010 Akkurat det har jeg lagt merke til ja, når jeg har lagt på skum i selvvaskehall og spyler rent, så kommer det en del såpe/skum ut fra disse listene til jeg har spylt lenge nok... Jævla idiotiske konstruksjon.. Ser forresten at det er vesentlig større mellomrom mellom list og dør foran på v. side enn andre siden, men leser jo her at det er enkelt å skru av og på disse sure møkkalistene. - Når vi først er nede på døra her, noen som har hatt noen problemer med sinkbobler/sinkslipp? Tror jeg har en nederst på hver fordør. På venstre side har litt lakk flasset av og det har blitt litt brunt der. Måtte lakkere 3 dører og bakluka på Passaten jeg hadde. Fikk heldigvis bestilt time for sjekk av dette rett før reklamasjonsfristen gikk ut... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 11, 2010 Akkurat det har jeg lagt merke til ja, når jeg har lagt på skum i selvvaskehall og spyler rent, så kommer det en del såpe/skum ut fra disse listene til jeg har spylt lenge nok... Jævla idiotiske konstruksjon.. Ser forresten at det er vesentlig større mellomrom mellom list og dør foran på v. side enn andre siden, men leser jo her at det er enkelt å skru av og på disse sure møkkalistene. - Når vi først er nede på døra her, noen som har hatt noen problemer med sinkbobler/sinkslipp? Tror jeg har en nederst på hver fordør. På venstre side har litt lakk flasset av og det har blitt litt brunt der. Måtte lakkere 3 dører og bakluka på Passaten jeg hadde. Fikk heldigvis bestilt time for sjekk av dette rett før reklamasjonsfristen gikk ut... Du mener det kommer skum ut fra listene som er litt opp på dørene ja? Ja har et sånnt bittelite brunt hakk i lakken helt nederst på ene døren, ingenting på de andre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 11, 2010 Jepp, ser jo det er litt mellomrom der, så det er ikke så rart. Ja, får se om fordørene mine blir lakkert. Får satse på det ikke blir fargeforskjell.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 11, 2010 Jepp, ser jo det er litt mellomrom der, så det er ikke så rart. Ja, får se om fordørene mine blir lakkert. Får satse på det ikke blir fargeforskjell.. Jækla domt det er mellomrom der da, er jo grunnen til at det kommer så mye dritt inn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 12, 2010 Ja, det burde være fast for alle å ta av disse å gjøre rent 2-4 ganger i året, desverre... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 13, 2010 Ja, spørs nok om jeg skal skru de løs og ta en titt, tviler på det har vært gjort av tidligere eier. Har gått over med lakkstift og fikset noen småsår nå. Hadde forresten bilen inne hos forhandleren der jeg kjøpte bilen, ba de samtidig ta en titt på boblene i lakken på fordørene. De mente det var steinsprut/ytre påvirkninger som har forårsaket dette. Så da er spørsmålet mitt: Hvordan i helv... får man stensprut på fordørene? Joda, stein kan muligens sprette fra en annen bil og opp på døren min, men det har aldri skjedde meg tidligere med noen bil, og heller ikke med faren min, som har hatt 20-25 biler. Får se hva Møller Bilskade som har mer peiling sier 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 11, 2010 Tar opp igjen denne, da jeg hadde bilen inne hos Møller skadetaksering i dag, vedr. sinkslipp. De nevnte der at det har vært et problem med disse listene og at det kan dukke opp rust på baksiden... De skal sjekke det samtidig på min i forbindelse med sinkslipp på ene fordøra. Er visstnok en aksjon på dette, hvor de bytter listene og legger på noe folie bak eller noe. I tillegg lakkerer de nederst ved listene hvis det har kommet noe rust, evt. hele døra om det er mer rust. Samtidig nevnte de noe med kanalene, ser det har gått av litt belegg bak ene forhjulet. Skal ta alt der, heldigvis var min akkurat innenfor 5 år.. - Bare et tips til andre, greit å få sjekket dette... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 21, 2010 Slenge meg på denne jeg også. Jeg har en flekk på passasjerdøra forran som har flasset av. Var hos Møller bilskade i forrige uke og der sa de at dette vil etter all sansynlighet vil gå på garanti. De ville tom. ta begge dørene på denne siden fordi det var et kjent problem på denne modellen. Jeg er superfornøyd siden jeg har en liten parkeringsbulk på den ene døren :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 22, 2010 Slenge meg på denne jeg også. Jeg har en flekk på passasjerdøra forran som har flasset av. Var hos Møller bilskade i forrige uke og der sa de at dette vil etter all sansynlighet vil gå på garanti. De ville tom. ta begge dørene på denne siden fordi det var et kjent problem på denne modellen. Jeg er superfornøyd siden jeg har en liten parkeringsbulk på den ene døren :-) Jepp, jeg fikk igjen bilen min idag faktisk. Jeg hadde min inne pga små blemmer på begge fordørene. Den ene mene de ikke var sinkboble, men de nevnte samtidig div. andre utbedringer de evt. skulle ta samtidig. Her er listen over hva som ble gjort..: - Nye lister nederst på dørene og utbedring bak listene for å unngå rust - Nye innstegslister - Utbedring bak baklyktene på bakluken, da disse kan gnage på metallet og forårsake rust - Ovennevnte medførte da samtidig lakkering av alle fire dørene + bakluken - Nytt belegg på kanalene Kan være greit for alle å sjekke om dette har blitt gjort.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 22, 2010 Jepp, jeg fikk igjen bilen min idag faktisk. Jeg hadde min inne pga små blemmer på begge fordørene. Den ene mene de ikke var sinkboble, men de nevnte samtidig div. andre utbedringer de evt. skulle ta samtidig. Her er listen over hva som ble gjort..:- Nye lister nederst på dørene og utbedring bak listene for å unngå rust - Nye innstegslister - Utbedring bak baklyktene på bakluken, da disse kan gnage på metallet og forårsake rust - Ovennevnte medførte da samtidig lakkering av alle fire dørene + bakluken - Nytt belegg på kanalene Kan være greit for alle å sjekke om dette har blitt gjort.. Er bilen din bruktimportert? Jeg fikk avslag på reklamasjon av sinkslipp på dørene siden den var import.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 22, 2010 Nope, min er ikke importert, ellers hadde det nok gått dårlig ja.. Fikk bestilt time for takst/besiktigelse rett før reklamasjonsretten på 5 år gikk ut.. Selvsagt må jeg jo inn igjen og fjerne lakkstøv fra 4 vinduer, en forskjerm og litt på bakfangeren. I tillegg har ett ryggelys sluttet å fungere, samt led-lysene i lykten som sitter på bakluken høyre side. De har jo hatt ut disse i forbindelse med lakkering. Man skal jo aldri få tilbake en bil i ordentlig stand... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 22, 2010 Hmm.. Min er jo bruktimport, men han på Albjerk mente at det ikke ville ha noen betydning.. Men vi får nå se da, hehe.. Jeg venter spent på svaret i alle fall :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 24, 2011 Bare oppdatere litt ifht min bil. Har nylig hatt min bil inne på samme operasjon som Henning. Samme ting som ble gjort. Min er brukt import (sen 06modell, 07 i underst.nummer) Var med en nødskrik at det gikk igjennom, men det lønner seg å ikke bare regne med at det ikke går.. Hele reparasjonen kom på ca 35.000kr. Det er jo greit å slippe å betale :-) All ære til Hamax Auto i Hønefoss!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 25, 2011 Godt å høre det ordnet seg. I prinsippet burde jo dette være greit, for dette er vel en aksjon fra fabrikkens side som de uansett betaler? Da skulle det jo være uinteressant om din bil er importert til Norge, men alle andre jeg har hørt om har fått avslag. Da er det håp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 25, 2011 Det jeg mener også.. Fabrikken betaler så hvorfor være så vanskelig. Fikk forøvrig nesten litt sjokk nå jeg så den bunken med ark med alle punktene som de skulle gå igjennom. Jammen ikke småtteri.. Tror det kan være lurt å stille spørsmål om det skulle bli avslag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Januar 26, 2011 Ja, det var en del å ordne.. Så hvis den jobben kom på 35' så har jeg sammen med påkjørsel bakfra hatt kostnader på 75' - 80'. Godt jeg slapp å ta noe av det selv, hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...