Billigst/best og størst trykksprøyte?

Anbefalte innlegg

Om det er navnet dere bilpleieguruer bruker, anes ikke. Men se på bildet under, så ser dere hva jeg er ute etter:

47300256.jpg

 

Tenkte å gå til innkjøp av 2 stk. trykksprøyter - én til avfetting, og den andre til såpe/skum. Høytrykkspyler har jeg ikke enda, så utgår å legge skum med en sådan en:)

 

Fint hvis noen har noen tips å komme med.

 

Edit: Fant DENNE hos Clasern - sikkert brukbar denne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har maken til den du har bilde av der, og den funker greit den. Bare vær flink til å skylle slangen og selve sprøyta etter bruk, ellers kan den tette seg, eller i verste fall bli ødelagt.

 

Ang. såpe, ville jeg heller anbefalt deg å skaffe en skumpistol til vanlig Gardena-kopling.

Visstnok ikke like bra som foam gun til HT, men fortsatt bedre enn pumpe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har du gjerne en link til skumpistol til vanlig Gardena-kobling da, eller? :)

 

Fant DENNE, men meget dyr, ser jeg. Blir litt mye penger å bruke på noe som skal være midlertidig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var den der jeg mente, ja. Men jeg får ikke legge ut slike linker :P

 

Men hvis det ikke er lenge til du kjøper deg HT uansett, MÅ du jo heller ikke skumlegge bilen ved vask.

Spyl godt før du går på med såpe og vaskehanske, så klarer du deg lenge.

Skum gjør egentlig bare jobben enklere, synes jeg, ikke noe som er 100% nødvendig.

Det blir uansett ikke skum i rette betydning av en slik trykkpumpe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe:p

 

Nei, var vel heller ikke direkte skum jeg ville ha, bare noe som jeg lett kunne påføre såpe og avfetting med, før jeg spylte av bilen. Litt kjipt å måtte "kaste" på såpen på bilen:p

 

Usikker på når jeg kjøper HT, for skulle egentlig kjøpe tidlig i sist vår, men ikke kjøpt noen enda. Får bare gå for den Clasern hadde, så får det bare være hvis pengene skulle vise seg å være bortkastet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jada, det er bedre enn ingenting. Møkka bør løsne litt og renne av med en slik metode også, skulle man tro ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har du gjerne en link til skumpistol til vanlig Gardena-kobling da, eller? :)

 

Fant DENNE, men meget dyr, ser jeg. Blir litt mye penger å bruke på noe som skal være midlertidig.

 

Ikke kjøp denne.....bortkasta penger, har hatt denne selv. Skal du ha en slik må du gå for foamlance greia til høytrykkspyler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg har denne fra biltema

45-562_l.jpg

 

bruker til å sprøyte såpeblandingen på bilen. funker utmerket

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får jeg kanskje legge igjen noen kroner hos Biltema, da;)

Jada, det er bedre enn ingenting. Møkka bør løsne litt og renne av med en slik metode også, skulle man tro ;)

Ja, hvis den setter seg bedre fast er det ihvertfall bare å kaste den:p

Ikke kjøp denne.....bortkasta penger, har hatt denne selv. Skal du ha en slik må du gå for foamlance greia til høytrykkspyler.

Hvorfor er det bortkasta penger? Vil gjerne ha en litt mer utfyllende begrunnelse. Det var den som Clasern hadde du tenkte på?

 

Og gjerne en link til den du nevner, selv om jeg ikke har høytrykkspyler nå;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også den fra Biltema, og er ikke kjempeimponert, men om du stikker til FK-butikken, eller noen andre som selger Hozeloc, så har de en veldig god pumpekanne til 149,-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Hvorfor er det bortkasta penger? Vil gjerne ha en litt mer utfyllende begrunnelse. Det var den som Clasern hadde du tenkte på?

 

Og gjerne en link til den du nevner, selv om jeg ikke har høytrykkspyler nå;)

 

Vil anta at han mener at Quart Foamaster Foam Gun fra SS er bortkasta penger, siden han quoter innlegget hvor du har linket til den..

 

Og dette er "the real deal" (avhengig av hvilket merke du velger på HT spyleren): rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer;)

 

Lurer på om jeg ikke gir den fra selveste Clasern et forsøk, jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte en slik gjennom jobben fra KCL

 

Den er egentlig beregnet til trykkluft, men jeg skrudde bare på en overgang så jeg fikk koblet meg på med en gardenakobling.

Fungerer helt fint, men jeg synes den har noe kraftig såpeforbruk, den tømmer seg ganske fort, så jeg skal strupe inntaket i tanken og få den til å bli noe drøyere i bruk. Kjedelig å etterfylle..

 

JWL142130-p.jpg

 

http://www.kcl.no/wsp/kcl/frontend.cgi?func=catalog.show&func_id=217705&table=PRODUCT

 

 

Prisen som står der er brutto inklusiv mva.

Kjenner du noen som jobber ett sted som handler litt derfra bør de kunne skaffe den til ca 350 - 450 kr netto inkl mva.

 

Om du derimot ikke har noe imot å stå å pumpe, fungerer en manuell trykksprøyte sikkert utmerket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer;)

 

Lurer på om jeg ikke gir den fra selveste Clasern et forsøk, jeg.

 

Kjøp fra clasern, jeg har en selv og skal definitivt kjøpe flere! Evt fra hazelock, de er kjempegode men prisen får deg til å rynke på nesa.

Ikke kast bort pengene på kannene fra biltema ihvertfall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpt fra Clasern, både den jeg linker til og en håndholdt en. Absolutt verdt pengene, og begge kan trygt anbefales til andre: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpt fra Clasern, både den jeg linker til og en håndholdt en. Absolutt verdt pengene, og begge kan trygt anbefales til andre: ja :

 

Viton pakninger som tåler kjemikalier og en latterlig billig pris, pluss at de fungerer utmerket selv over tid taler til fordel ja : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.