ET på audi a3 sb 2010 modell

Anbefalte innlegg

Hei.

Ser at noen skriver at audi a3 8p har ET 51.

Kan noen bekrefte at dette også stemmer for audi a3 SB 2010 modell.

I tillegg hvor mye avvik på ET kan jeg ha ?

 

Takker for all hjelp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel 5% og, da kan du vel såvidt jeg har skjønt gå for ET45 omtrent.

 

Har en SB selv, 2007 riktignok, men i spesifikasjonene stod det ET51, og ET45 var visst akkurat på grensa..

 

Nå kjører jeg på ET54, men med spacere på 5mm, så har ET49 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

spørs jo også hvor bred felger er da. er ikkeno problem å få det til å stikke utenfor selv med nesten riktig innpress hvis felger er bred nok. kan vel endre 15mm per aksling tror jeg. jeg kjørte 8,5" felg med ET42 på min forrige a3 og det veeeldig kant i kant med ytre hjulbue.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Ser at noen skriver at audi a3 8p har ET 51.

Kan noen bekrefte at dette også stemmer for audi a3 SB 2010 modell.

I tillegg hvor mye avvik på ET kan jeg ha ?

 

Takker for all hjelp.

 

Pluss/minus 7,5mm avvik per side (15mm sporendring) tillates uten TUV på felgene. Det stemmer ganske godt med hva du burde på bilen også, ET45 går fint og kommer litt lengre ut i hjulhuset.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, og takk for mange svar.

Hadde tenkt på 7 eller 7,5 i 18"ere. Så da kan jeg bruke Et mellom 45-51 om jeg har forstått korrekt ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg anbefaler minst 7,5" brede uansett. Det ser faktisk litt spinkelt ut på min, så vurderer 8" til neste år, om kulere felger dukker opp ;) Ellers så skal du bruke mellom Et45 og 51 ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

her er min gamle i allefall. personlig synes jeg du bør holde deg langt unna 50-tallet på ET ;)

IMG_2329 (Large).JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Igjen takk for alle flotte svar. Regner med det blir 8" i 18"ere med et 45 da..... c",)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, og takk for mange svar.

Hadde tenkt på 7 eller 7,5 i 18"ere. Så da kan jeg bruke Et mellom 45-51 om jeg har forstått korrekt ??

 

ET mellom 44,5 (51-7,5) og 58,5 (51+7,5) er tillatt uten TUV hvis det står (min) ET51 i vognkortet. ET oppmot 55 er ikke vanlig og også helt unødvendig hvis det ikke er helt spesielt bred felg (som da sikkert butter i innerskermen uansett).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.