DM svinghjul eller utløserlager?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en bror som har en 1996 A4 1.8 Avant.

Bilen er ikke chippet (og er ikke turbo).

Han fikk for et par dager siden en forferdelig vibrering i clutch med tilhørende tikke/klunkelyd.

Både lyd og vibrering var så og si lik når bilen stod på tomgang i neutral og clutch ble trykket inn.

Det første som slo meg når jeg hørte lyden var utløserlager. Men så kommer det rare:

Jeg stoppet og startet bilen 2-3 ganger - samme problem som over.

Men den 4. gangen jeg startet bilen, så hørte jeg et lite smell og plutselig var all ulyd og vibrering borte......

Sjelden jeg har vært borti lager som blir "iorden igjen" etter et smell. Så kan dette være dual mass svinghjulet som også tydeligvis kan være et problem på disse bilene?

Hva kan isåfall dette smellet komme fra?

Jeg har forsøkt å tvinge frem feilen igjen idag med kjøring i høyt gir med fullt pådrag. Men vibrering og ulyd er borte vekk...

Regner jo med at dette problemet kommer tilbake igjen (når man minst ønsker det). Men håper noen kan gi meg litt mere hint om hva dette kan være før jeg begynner og bestille deler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forslag mottas med takk.....

Det er kanskje ikke lurt og dra på langtur med denne bilen før evt. feil er utbedret?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.