nye dekk. hva burde jeg kjøpe? 20"

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal kjøpe meg nye dekk. ute etter billig og greit.

 

valgene jeg har tenkt på er:

 

dekkonline.com

der har de nakan NS2 til 1000kr dekket. sjekket pris på lokal dekk forhandler 2300kr per dekk.

dette er det som virker billig og bra osv ;) men ulempen er at ingen vil legge dem over i og med at jeg ikke har kjøpt dekk eller felger hos dem.

 

og er det dekke bra?

 

hadde vredenstein sessanta på mine forrige 19". tenker da og kjøpe samme dekkene da jeg trivdes med de.

men disse er noe dyrere 1800kr per dekk ca. men da legger de dekkene på felgene uten exstra kostnad sikkert. og balansere osv.

 

hva av dekk vil dere anbefale meg? til under 2000kr dekke. helst nærmest 1000kr men et greit dekk.

 

dimensjonen er 225/30/20

 

 

tusen takk for svar.

tusen takk for svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har kjørt med pirelli p zero nero å vredstein sessata ultrac å må si jeg er mye mer fornøyd med vredstein med tanke på vannplaning å dekkslitasje :) åsså har vredstein mye penere strekk enn pirelli men nankang tror jeg er enda smalere men vet ikke hvordan disse ser ut på bilen, men jeg ville anbefalt vredstein :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er Sessanta et smalt dekk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er Sessanta et smalt dekk?

 

det er smalere enn f.eks pirelli i hvertfall! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nankang er vel kjent for og ha litt smale dekk, så er fine mtp strekk.. Bruttern kjørte jo 255-35-20 Nangkang på Audien, og var fornøyd han til den prisen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dala Dekk AS

Delticom © 11.28 Luftlinje ca. 12 km

strandsagveientdekkonline.com

2380tBrumunddal© Delticom 4.26767

 

Åpningstider:

 

* Mandag til fredag 0700-1600 timer

 

Monteringsavgift for ett dekk inkluderer demontering av gammelt dekk og montering og avbalansering av nytt dekk. NOK 150,00

samt fjerning av de gamle dekkene (hvis ønskelig). NOK 10,00

Lettmetallfelger: NOK 30,00 Ekstra avgift inklusiv mva

Maksimal felgdimensjon: 21 "

 

Dala Dekk AS Kommentarer:

Lastebilhjul pris etter str. Vaskehall er under oppføring. Motorsykkel - Priser på av og påmontering av hjul varierer ut ifra motorsykkeltype.

 

 

Dekklåven as

Delticom © 13.42 Luftlinje ca. 14 km

Høsbjørveientdekkonline.com

2380tBrumunddal© Delticom 4.71740

 

Åpningstider:

 

* Mandag til fredag 0800-1700 timer

* Lørdag 1000-1400 timer

 

Monteringsavgift for ett dekk inkluderer demontering av gammelt dekk og montering og avbalansering av nytt dekk. NOK 100,00

samt fjerning av de gamle dekkene (hvis ønskelig). NOK 10,00

Lettmetallfelger: NOK 30,00 Ekstra avgift inklusiv mva

 

Til dette verkstedet kan vi levere direkte.

 

Maksimal felgdimensjon: 24 "

 

Dekklåven as Kommentarer:

13'-15' 100NoK, 16'-17' 150NoK, 18' og større samt SUV/4x4 NoK200 Pris på lagring er inklusiv hjulvask.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nankang er bra i henhold til pris.

Gå for 225-30-20

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med Federal ss-595? Tror det er ca. samme pris som Nankang, men har hørt at de er mye bedre. Jeg har kjøpt de, men pga. ryggoperasjon har jeg nesten ikke fått kjørt siden jeg byttet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da ser det ut som nankang går ut av tenkingen min litt på grunn av de er harde og støyer i følge en tråd jeg fant her

 

valgt står nå mellom sessant til 1798,- pr.dekk hos christer og 1500kr hos dekkonline dog utenom legg.

også Kuhmo KU31: 1498, hos christer er interisant.

men dette federal dekke virker også bra men har ikke funnet noe pris på dette enda.

 

bryr meg på en måte litt om støy og strekk. hadde før sessanta så synes det er bra. men står mellom dette og kumho egentlig nå!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er smalere enn f.eks pirelli i hvertfall! :)

 

aha. Men er det like smalt som Nankang NS-2? Pleier somregel velge en størrelse opp i fra vanlig valk om det er Nankang..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med Federal ss-595? Tror det er ca. samme pris som Nankang, men har hørt at de er mye bedre. Jeg har kjøpt de, men pga. ryggoperasjon har jeg nesten ikke fått kjørt siden jeg byttet.

 

Det vil jeg sterkt fraråde, et meget bredt dekk. 205 tilsvarer andre produsenters dekk i 225.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vil jeg sterkt fraråde, et meget bredt dekk. 205 tilsvarer andre produsenters dekk i 225.

Ja det merket jeg, men er bredt nødvendigvis dårlig da? Kan vel bestille i mindre dimensjon evt.?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du kjøper dekk hos interdekk.no så har de samarbeidspartnere som legger på dekkene for deg uten at de ser rart på deg. Men inter dekk er bittelitt dyrere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører igjen på Vredestein Sessanta dekk og er veldig godt fornøyd med dem. :)

Litt støy må man regne med uansett på 20", men sessanta dekkene er av de bedre helt klart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis dekkskift skal ha 1500 for Kumho dekket i 20" hadde jeg gått for det!

Kan sikkert få filt litt på monteringsprisen hos han hvis du kjøper hos Dekkskift.

 

De koster 1335 på dekkonline, men + montering, så da må du finne noe billige til å montere de.

 

Men uansett, det er snakk om få hundrelapper....

 

Som jeg skrev over så koster det fra 130kr (100+30) til 180kr (150+30) pr dekk å få de på felg hvis du kjøper fra dekkonline og bruker en av "deres" montører.

 

Jeg er på mitt 3dje Kumho sett nå ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet det støyer litt uansett, men støyer kumho da? i henhold til vredenstein.

 

skal høre på pris her jeg bor. for er lang veg og dra ned til drammen også : /

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De jeg skrev om tidlig i tråden ligger nok nærmere enn du tror... Sjekk adressene deres!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med Federal ss-595? Tror det er ca. samme pris som Nankang, men har hørt at de er mye bedre. Jeg har kjøpt de, men pga. ryggoperasjon har jeg nesten ikke fått kjørt siden jeg byttet.

 

Federal 595 stod på V`er Golfen når vi kjøpte den, dim 225-40-18, disse var det veldig mye dekkstøy fra.

Disse ble byttet til Nankang NS II i samme dimensjon, og nå er det ikke mer lyd en normalt fra et lavprofildekk.

Har hørt andre som har byttet fra Nankang til federal, der det har blitt mindre dekkstøy fra Federal.

 

Tror nok det er litt individuelt i forhold til type bil og dimensjon på dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Federal 595 stod på V`er Golfen når vi kjøpte den, dim 225-40-18, disse var det veldig mye dekkstøy fra.

Disse ble byttet til Nankang NS II i samme dimensjon, og nå er det ikke mer lyd en normalt fra et lavprofildekk.

Har hørt andre som har byttet fra Nankang til federal, der det har blitt mindre dekkstøy fra Federal.

 

Tror nok det er litt individuelt i forhold til type bil og dimensjon på dekk.

 

Ja det er godt mulig det er individuelt. Sambo har brukt bilen min en del med de nye dekkene, og han har ikke tenkt tanken på at de støyer. De er i samme dimensjon som du nevner her, og står på en Mercedes E-klasse. Pappa har samme bil som meg (bare stv.), og Nankang NS II i samme dimensjon. Tror heller ikke de støyer, slik jeg husker nå. Men det er en del forskjell på bredden ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da ser det ut som nankang går ut av tenkingen min litt på grunn av de er harde og støyer i følge en tråd jeg fant her

 

valgt står nå mellom sessant til 1798,- pr.dekk hos christer og 1500kr hos dekkonline dog utenom legg.

også Kuhmo KU31: 1498, hos christer er interisant.

men dette federal dekke virker også bra men har ikke funnet noe pris på dette enda.

 

bryr meg på en måte litt om støy og strekk. hadde før sessanta så synes det er bra. men står mellom dette og kumho egentlig nå!

 

nankang ns2 sport er ikke harde dekk, blir fort utslitt, og funker dårlig på vått føre, har slitt ut 2 sett på en bmw.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.