Skifte setepute i sportsseter, C4

Anbefalte innlegg

Jeg har sportsseter i bilen min, og den ene sidestøtten er mer eller mindre flat. (som vanlig)

Siden trekket er helt fint ennå har jeg kjøpt ny skumgummipute til denne (greit før det sikkert snart går ut), men lurer på om det er noen som har demontert et slikt sete. Her er det jo mange separate biter slik at man neppe trenger å "kle av" hele setet for å få byttet denne biten. Noen som har gjort dette før?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stofftrekk? Går greit å bare løsne på 'krokringene' (hva skal det kalles? :P) og skrelle av siden mot midtputa. Du må nok løsne på understellet, og sjekk samtidig om metallramma er hel, for du vil ikke pelle fra hverandre dette igjen når det begynner å knirke! :)

Når det skal på plass igjen er det mange som bruker strips, jeg synes det går greit å bruke ringene om igjen. (Har hatt av setet tre ganger for å fikse varmen.. Må til igjen! *sukk*..)

Så man kan få bare selve skumputa løs? Hmm.. Min er også ganske sliten!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva kosta puta/sidestøtta? Er samme greia på min 100, med samme seter...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror den kostet rundt 500 kroner. :) Det er mange løse småputer i et slikt sportssete:

* Sidestøtte høyre/venstre

* Midtpute sete

* Lårstøtte sete

* Ryggstøtte

* Sidestøtte rygg

Enkelte av putene er forskjellige på stoff og skinn.

Det er stofftrekk på mine seter - vet du om man må splitte rygg og sete for å komme til den sideputen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke være nødvendig mener jeg, men det kan vel hjelpe hvis du har elektrisk justering og ikke kan vippe ryggen frem eller tilbake ved behov.. Uansett enkelt å splitte, men det ser du kjapt når du tar ut setet! :)

(Har du en Alpine V12-forsterker til meg fortsatt, tro? ;))

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stofftrekk? Går greit å bare løsne på 'krokringene' (hva skal det kalles? :P) og skrelle av siden mot midtputa. Du må nok løsne på understellet, og sjekk samtidig om metallramma er hel, for du vil ikke pelle fra hverandre dette igjen når det begynner å knirke! :)

Når det skal på plass igjen er det mange som bruker strips, jeg synes det går greit å bruke ringene om igjen. (Har hatt av setet tre ganger for å fikse varmen.. Må til igjen! *sukk*..)

Så man kan få bare selve skumputa løs? Hmm.. Min er også ganske sliten!

Har du mulighet for å lage en liten DIY-tråd om bytte av sitteputer i seter? :) Skulle så gjerne byttet i mine seter også ser du..

Tror den kostet rundt 500 kroner. :) Det er mange løse småputer i et slikt sportssete:

* Sidestøtte høyre/venstre

* Midtpute sete

* Lårstøtte sete

* Ryggstøtte

* Sidestøtte rygg

Enkelte av putene er forskjellige på stoff og skinn.

Det er stofftrekk på mine seter - vet du om man må splitte rygg og sete for å komme til den sideputen?

Har du delenr. på de forskjellige putene? Eller kanskje bare på den du skal bytte?

Vet du om det er forskjell på høyre og venstre fremsete?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.