#1 Skrevet Mai 11, 2010 Tenkte jeg skulle hjullager bak. Må de presses eller skrus? Er dette mulig å gjøre selv? Takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 11, 2010 De må presses ut og inn. Alt er mulig om man har det rette verktøyet:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 11, 2010 Er det samme som framme? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 11, 2010 Japp, på quattro er det samme som fremme 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 11, 2010 (endret) På biler uten quattro så er det vel vanlige koniske lager bak, og da trenger man ikke presse. Bare hammer og dor. Men er viktig og mette lageret med fett før det monteres. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 11, 2010 Jeg brukte jo lager fra forran, bak på min 1.8tq. Eller retter sagt det samme. Siden det er drivaksler bak er det samme greia 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 11, 2010 Tror jeg ordla meg litt feil, mente at på biler uten quattro så er det slik jeg skriver over. La det bare til da da han Tord spør, og han ikke sier noe om det er quattro eller ikke han lurer på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 11, 2010 De må presses ut og inn. Alt er mulig om man har det rette verktøyet:) Så det er ikke sånn at man kan ha "flaks" og at det ikke sitter så godt? Så et klipp på youtube der de sveiset den delen som sitter igjen slik at den ble varm også bare slo de den ut uten stress. Er så lite keen på å bruke 5500 ,- hos møller for dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 11, 2010 Vet ikke om jeg ville prøvd meg på en slik jobb uten presse. Sitter rimelig godt disse. Inner ringen bruker og å bli sittende igjen på navet, og da må du snitte opp ringen og meisle den av. Trenger jo ikke og bruke møller til en slik jobb. Er uavhengig verksted klarer nok jobben fint, og de bruker og være noe rimeligere og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 11, 2010 Fikk nettopp byttet hjullager foran på golfen min og sparte 2000 på og sjekke prisen på ett annet verksted. 2000 kr i forskjell er jævlig mye på samme jobben. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 12, 2010 Da misforsto jeg nok Isak, han har jo quattro så ville bare ha det klart for han at for hans del så er det likt Alle gangene jeg har bytta lager så har de sitti godt fast. Hadde aldri prøvd den jobben uten presse. Men kjenner du ingen med presse på jobben eller noe det går ann å låne i maks en time? Kan bare ta med hele hjulnavet ett sted de kan presse det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 12, 2010 jeg bytta på min S4 B5,og med monterbar presse var det gjort på 3 timer på begge sider... http://uter.idium.no/verk1943.tmp//FgvprV4FgDdLVYDCFrD205E9dLVYDCFr3jIpwZHM2R.idium 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 12, 2010 Når jeg byttet framme så hadde jeg laget min egen "presse".. forresten så har jeg sett sånner kit på biltema, feks dette: http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Chassis/Verktoysett-for-forhjulslager/ -> jeg laget et eget som gikk ut på det samme 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 15, 2010 Må bare spørre litt jeg, er problemet at lagre sitter igjen på navet eller? Slik at det evt er lett å ta det med til et verksted som kan ta det av med presse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 16, 2010 Må bare spørre litt jeg, er problemet at lagre sitter igjen på navet eller? Slik at det evt er lett å ta det med til et verksted som kan ta det av med presse? framme på min b5 så satt lagret igjen i navet, men da må du jo ta av hele fjernbenet, mye mere jobb sats på at du får det ut med det verktøyet jeg linket til på biltema, kan også varme opp navet til rundt 60 grader så glir lageret lettere ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 16, 2010 jeg bytta på min S4 B5,og med monterbar presse var det gjort på 3 timer på begge sider...http://uter.idium.no/verk1943.tmp//FgvprV4FgDdLVYDCFrD205E9dLVYDCFr3jIpwZHM2R.idium Hehe.. .er vel ikke alle som tar seg råd til å investere over 10 lapper for et slikt verktøy til noe man gjør svært sjeldent 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...