VR6 har blitt til VR5, må jeg på verksted?

Anbefalte innlegg

Sliter litt med motoren jeg.

 

Igår begynnte den å gå på fem sylindere. Jeg la meg på natten i håp om at alt skulle være iorden idag, men det er det ikke :(

 

Så til spørsmålet mitt.

Jeg kan minimalt om motorer, er det noen som har peiling?

Holdt på å gå tom for bensin, kom et hopp og et hark, men så rullet jeg inn på Shellèn. Fyllte da full tank med 98oktan (har før brukt 95oktan), men har fått beskjed her på forumet at det ikke skulle være det......

 

Fyllte også på en liter olje da det var lite igjen.

 

Vist jeg må opp på Gumpen, må jeg bestille time å vente 3 uker på ledig time for å "lese av på computer" hva det er som er galt.

 

Vist noen har noen ideer så syng ut.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flyttet til "Teknisk - Mekanisk - Elektrisk" så er det større sjangs for at du får hjelp enn i lokallagsforumet ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter litt med motoren jeg.

 

Igår begynnte den å gå på fem sylindere. Jeg la meg på natten i håp om at alt skulle være iorden idag, men det er det ikke :(

 

Så til spørsmålet mitt.

Jeg kan minimalt om motorer, er det noen som har peiling?

Holdt på å gå tom for bensin, kom et hopp og et hark, men så rullet jeg inn på Shellèn. Fyllte da full tank med 98oktan (har før brukt 95oktan), men har fått beskjed her på forumet at det ikke skulle være det......

 

Fyllte også på en liter olje da det var lite igjen.

 

Vist jeg må opp på Gumpen, må jeg bestille time å vente 3 uker på ledig time for å "lese av på computer" hva det er som er galt.

 

Vist noen har noen ideer så syng ut.....

 

Heisann. En kompis av meg opplevde det samme med sin. Prøvde å ringe han nå å spørre hva det var men fikk ikke svar.

Men mener å huske at topp pakninga var gåen osv... Ble litt slemt dyrt. Skal prøve å ringe han senere igjen. Slik at jeg er sikker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ene pluggen drukna i olje. Pga. at topp pakningen var gåen.....

 

Fikk svar nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter litt med motoren jeg.

 

Igår begynnte den å gå på fem sylindere. Jeg la meg på natten i håp om at alt skulle være iorden idag, men det er det ikke :(

 

Så til spørsmålet mitt.

Jeg kan minimalt om motorer, er det noen som har peiling?

Holdt på å gå tom for bensin, kom et hopp og et hark, men så rullet jeg inn på Shellèn. Fyllte da full tank med 98oktan (har før brukt 95oktan), men har fått beskjed her på forumet at det ikke skulle være det......

 

Fyllte også på en liter olje da det var lite igjen.

 

Vist jeg må opp på Gumpen, må jeg bestille time å vente 3 uker på ledig time for å "lese av på computer" hva det er som er galt.

 

Vist noen har noen ideer så syng ut.....

 

sjekk plugger og pluggledninger. Sikkert bare en plugg som ikke har gnist.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vist topp pakninga har gått, vil det ikke komme masse røyk ut av eksosen da.

 

Vil det skade motoren å bruke bilen nå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vist topp pakninga har gått, vil det ikke komme masse røyk ut av eksosen da.

 

Vil det skade motoren å bruke bilen nå?

 

Jeg ville ikke brukt en bil som går på kun 5 av 6 .....

men jeg er da ingen mekaniker. Sjekk pluggene som han sa oppe her

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vist topp pakninga har gått, vil det ikke komme masse røyk ut av eksosen da.

 

Vil det skade motoren å bruke bilen nå?

 

stemmer det,ja. At det ryker med gåen pakning. Ikke spesielt lurt å kjøre da, nei. Du får ganske sikkert svar på problemet hvis du sjekker pluggene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde samme problem på min bil Audi 100 2,3 femmer men samme utslag og to ganger, den ene gangen lette jeg i flere rettninger som bensinpumpe fordeler plugge ledninger osv..... kjøpte inn alle disse delen og ble jaggu dyrt i deler. Den gang fikk jeg hjelp og tips her inne og fikk da svar om å prøve bensinfilteret og bingo der var feilen. For ikke lenge siden fikk jeg samme problem men nå hjelpte det ikke med bensinfilter. En ny runde med feilsøking mått til og denne gang var det eksospakkiningen til manofoilen. Jeg fant ikke ut dette selv men måtte inn til Audi og med feilsøk og deler kr. 7000 inkl. arbeid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min gamle vr6 var fordeleren død, det var av den typen som har elektronisk fordeler, byttet det meste, men det va fordeleren, koster nesten 4 lapper for en ny. men sjekk denne. leste på en amerikansk side at dette hadde skjedd med mage biler som hare denne elektroniske fordeleren med innebygde coiler.ta den av og mål den!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var litt kjipt at det skjedde i trondheim da gunnar....hehe

 

 

..Og for all del ikkje kjør med den bilen...Lager bare mer skade.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk plugger og pluggledninger. Sikkert bare en plugg som ikke har gnist.

 

Du hadde rett, heldigvis.

 

Skiftet plugger til NGK (etter tips her på forumet), fikk nye pluggledninger....

Kostet 1200+mva for bare pluggledningene!

 

På sylinder nr 6 var pluggen skikkelig tilgrisete. Håper dette kommer av at blien ble litt brukt på 5 sylinder.

 

Nå går den bra : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.