Bytte av hjullager C4, er firehjulskontroll nødvendig etterpå?

Anbefalte innlegg

Som topis sier, er det nødvendig med firehjulskontroll etter å ha byttet hjullager? Har NAF-medlemsskap, så det blir uansett ikke veldig dyrt, men kjekt å slippe unna da jeg justerte sist gang i vinter...

Mvh

EW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Unødvendig, dersom du ikke har gjort annet enn å skifte lageret.

Men har du løsnet på noen stag som det er justering på så blir det noe annet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løsne di 3 øverste skruene oppå dempertårnet.

Løsne storskruen på navet.

Av med caliper og skiva.

Så tar du av den store mutteren på stabstaget hvor det er ei gummiforing på hver side av den bærearmen..

Gjør du slik trenger du ikke hjulkontroll..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk takk!

Må vel plukke ut hele fjørbeinet, men det skal gå fint. Jeg trodde forresten at det var camberjustering helt i toppen på disse, altså de tre skruene?

Jeg har ikke begynt å skifte enda, skal gjøre det om et par uker, men greit å vite hva man trenger osv.

mvh

EW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk takk!

Må vel plukke ut hele fjørbeinet, men det skal gå fint. Jeg trodde forresten at det var camberjustering helt i toppen på disse, altså de tre skruene?

Jeg har ikke begynt å skifte enda, skal gjøre det om et par uker, men greit å vite hva man trenger osv.

mvh

EW

Camberjusteringen er de tre indre mutterene under det sorte plast dekselet. Du skal løsne de tre ytre skruene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du har, eller vet om noen som har ei håndpresse slipper du å ta ut fjørbeinet. bare å løsne drivakslingen/bremser og bærekula.

Det er det enkleste.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.