#1 Skrevet Mai 12, 2010 Hei Noen som vet hva som skal til for å få en 5 sylindret volvo motor, f,eks fra en T-gul til å passe i en audi som opprinnelig har 5er. F.eks i en s2 eller s4, eller i min passat gt syncro;) Hva med tilpasning til gear kasse? må vel ha adapter? blir svært glad om noen kan gi meg tips angående dette da jeg har en billig delebil for hånden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 12, 2010 Det blir nok mer eller mindre som en hvilken som helst annen motor, da Volvo-femmeren ikke har noe slektskap med Audi-femmeren. (eneste unntak er de første 850 TDI og S/V70 TDI som brukte Audi-motor) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 12, 2010 Ang kasse så finnes det et par volvo kasser som passer på audi femmer, så om disse kassene passer på volvo motoren, burde vel audi kassen passe på motoren. Men jeg har troa på at det finnes enklere løsninger for mere effekt enn en volvo motor i en audi. Om jeg skulle tenkt på dette, måtte den volvo motoren være gratis før tanken hadde streifet meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 12, 2010 takk for svar. nå er det slik at jeg har en komplett delebil, T5-Gul R MEGET billig for hånden, og da lurte jeg på hvordan det ville være å bruke denne motoren i en audi som opprinnelig har 5er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 12, 2010 Har ikke noe å si om du setter den i en audi som har 5'er eller noen annen vag, blir nok like mye ombygning uansett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 12, 2010 det har ikke slått deg at motoren står andre veien i volvoen kontra audi? Da passer fint lite av innsug, eksos, og en hel masse annet, samt at du nok også vil oppleve et lite hellsikken med å tilpasse elektrisk... Ikke alt som er billig som er sååå bra da, betaler du heller litt mere for en riktig motor så slipper du endel 100 arbeidstimer og banning... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 12, 2010 det har ikke slått deg at motoren står andre veien i volvoen kontra audi? Da passer fint lite av innsug, eksos, og en hel masse annet, samt at du nok også vil oppleve et lite hellsikken med å tilpasse elektrisk... Ikke alt som er billig som er sååå bra da, betaler du heller litt mere for en riktig motor så slipper du endel 100 arbeidstimer og banning... om han skal ha den ned i sin passat syncro så slipper han vel ikke helt unna med noe av dette uansett hvilken 5r han velger om det ikke er orginalt.. men ja... du sparer vel _endel_ timer om du ikke velger volvo motorn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 12, 2010 om han skal ha den ned i sin passat syncro så slipper han vel ikke helt unna med noe av dette uansett hvilken 5r han velger om det ikke er orginalt.. men ja... du sparer vel _endel_ timer om du ikke velger volvo motorn gjør no ting litt lettere at Audi motoren er langsstillt slik som den også vil være i Passaten, da trenger han iallfall ikke gruble mye over eksosmanifold, innsug, plassering av oljekjøler, etc da det allerede står ''riktig''... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 12, 2010 gjør no ting litt lettere at Audi motoren er langsstillt slik som den også vil være i Passaten, da trenger han iallfall ikke gruble mye over eksosmanifold, innsug, plassering av oljekjøler, etc da det allerede står ''riktig''... Joda, poenget var at du må uansett gjøre endel... om du ikke klarer å løse problemet med å flytte en oljekjøler så tror jeg du bare skal la være uansett, hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 13, 2010 Er sikket litt styr å få det til å passe, men det begynner å bli ganske mange i sverige som etterhvert har montert 5er fra 850 og v70 på langs i sin 240 og 740 etc. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 13, 2010 Ang kasse så finnes det et par volvo kasser som passer på audi femmer, så om disse kassene passer på volvo motoren, burde vel audi kassen passe på motoren. Men jeg har troa på at det finnes enklere løsninger for mere effekt enn en volvo motor i en audi. Om jeg skulle tenkt på dette, måtte den volvo motoren være gratis før tanken hadde streifet meg. Hvilke girkasser fra volvo passer på audi 5'er da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 13, 2010 I denne http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=156048&highlight=ascona tråden står det litt om hvilke kasser som passer på audi 5er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...