#1 Skrevet Mai 12, 2010 Hvordan er det å montere stabstag på en Audi A4 (B5)? Hva må ut/løsnes på? Har ikke kjøpt staget enda, men vurderer å prøve det. Ser at flere har det og flere som sier det er bedre å kjøre med om bilen er lav.. Stive opp litt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 12, 2010 Forran eller bak? Det er vel helst snakk om å bytte ut originalstaget med et stag fra S4/RS4, og da er det i grunn kun å skru staget av linkene til hjulopphenget, og fjerne brakettene mot bunnramme, og motsatt når du monterer inn det nye stivere staget. Bilen må løftes opp så begge hjul på samme aksling er i lufta, hvis ikke blir det spenn i staget og du vil slite med å få demontert/montert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 12, 2010 er snakk om øvre stabstag forran.. det man setter på toppen av demper festene i motorrommet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 12, 2010 Vil jeg merke forskjell på bilen med og uten stabstaget? Har en far her som er helt imot dette og sier at jeg ikke vil kjenne forskjell.. Og at jeg må opp i høyere hastigheter for å kanskje kjenne noe til det staget. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 12, 2010 (endret) Kan ikke i min villeste fantasi se for meg at du vil merke noe annet enn bøyde stempelstenger på demperne med dette staget. Altså har din gamle far rett. Forresten heter dette fjærbeinstag. Om man på død og liv skal ha et slikt stag må det i det minste gå fra dempertårn til dempertårn. Det har ikke noe for seg å montere et stag mellom to dempere som sitter i styrelagere med gummiforinger. Derimot vil du merke forskjell om du monterer oppgraderingsstabstag fra f.eks. H&R (om du har quattrobil kan du bruke de som er til S4/RS4), som Roar var inne på lenger opp: ja :. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 13, 2010 Oki, takker for svar.. Da gidder jeg ikke å bruke tid og penger på å kjøpe det tårnstag greiene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...