B6 Q - Nye felger 19x8.5 ET35 <- Usikker på dekk dim?

Anbefalte innlegg

Hei, en kompis av meg har kjøpt seg nye felger til sin audi a4 b6 1.9tdi quattro sedan.

Felgene han har kjøpt heter "ZITO BELAIR" og er av dimmensjon 8.5 x 19(forran og bak).

Bilen hans er senket 8cm forran og 5cm bak, er ganske lav. Hvordan dekk dim trenger han? Felgene skal i teorien gå kant i kant med hjulbuen, så han må vell ha litt strekk? 215/35/19 ell holder det med 225/35/19 ?

 

Synspunkter.

Kom gjerne med dekkforslag, han har sett på falken/kuhmo fra dekkonline. Budsjettet hans er 5000 +-

Greie dekk som sitter godt på veien og støyer lite.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

225 tror jeg blir bra! Har kjørt B6 med justerbart og 235/35 Nankang på 8,5" -det blr et litt strekk siden Nankang er et smalt dekk. (235 av disse er vel ca. som 225 Kumho)215, blir ikke dette litt vel strekt? Sporing og støy ser jeg for meg..?

 

Comfortmessig tror jeg vel og at 225 vil bli litt bedre.

Ser også litt på dekk fra Dekkonline; Kumho har fått god omtale, men Vredestein Sessanta virker å være et enda bedre valg, om man leser litt på forumet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kompissen min har avtalt med christer kvalheim nå. Han får en god pris på vredestein sessanta 225/35-19, monteres imorgen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.