#1 Skrevet Mai 12, 2010 Synes drivstoff forbruket på passaten virker høyt.. i det siste så får jeg bare kjørt ca 70mil før jeg må fylle tanken igjen. I fjor sommer kjørte jeg 50 mil i strekk da brukte jeg halv tankt som er greit. kjører stort sett bare "by kjøring"... hva har dere andre med passat 3bg tdi 4 motion stv 1,9tdi 170hk (med chip)? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 13, 2010 (endret) Synes drivstoff forbruket på passaten virker høyt.. i det siste så får jeg bare kjørt ca 70mil før jeg må fylle tanken igjen. I fjor sommer kjørte jeg 50 mil i strekk da brukte jeg halv tankt som er greit. kjører stort sett bare "by kjøring"... hva har dere andre med passat 3bg tdi 4 motion stv 1,9tdi 170hk (med chip)? Havner vell på ca 0.65+ i forbruk på min sedan. ca 2 mil en vei til jobb. Så vidt meg bekjent orginal programvare på den, 130hk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 13, 2010 Synes også at forbruket ligger høyere enn forventet på min 3bg 4motion. Dette er min første diesel-bil, så har jo ikke erfaring fra før. I flg tidligere eier så skulle det være ts-program (mtm?) i denne, men jeg er temmelig sikker på at den er original. På langkjøring er forbruket helt ok. Sommeren '09 på vei fra Mandal og oppover til Stavanger låg forbruket på 0,6l/m, da med endel bagasje, barnevogn +++. Kan vel sies å være akseptabelt. Men på småkjøring rundt i bygda her ligger det endel høyere, noe som må forventes å være normalt. Har merket at kjørestil og type har mye å si på forbruket. Slenger inn et bilde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 13, 2010 Hei Har en 3BG 130Hk me chip som bruker også mere nå synes jeg. Bor i Oslo og står i kø hver dag ca 2 mil og da ligger forbruket på 0,88 ca. På langkjøring er detter den ned til ca 0.71 og får den ikke lengre ned uansett hvor pen jeg er med gasspedalen. Men det skal sies at når jeg byttet fra 16" vinter til sommer 18" ble forbruket mye mere. Har dekkvalg og størrelse MYE å si på dette. Vinterdekkene lå jeg på 0.62 på langkjøring. Mulig sliten LMM som kan være årsaken til mere drivstoff 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 13, 2010 Kjenner meg igjen i det dere skriver her. Det jeg har merket er at all fart over 90 så går fobruket fort opp. Skal være veldig fin på pedalen for å få den til å bruke lite. Feks. En 10 mil lang tur med bare fin kjøring i maks 80-85 km klarer jeg helt ned i 0,52. Øker jeg farta til 90-95 med litt friskere kjøring er det 0.65 ++ alt etter kjøremønster. Småkjøring her i bygda ca 0,75-0.9 alt etter som. Var merkbart med den kalde vinteren i år. På ferieturen i fjor med 1100kg vogn på slep hadde jeg et snittforbruk på 0.93 med 1500-1600 kjørte km Dekk 225/45R17 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 13, 2010 Har også en 3BG 02 Passat orginal 130hk. På pen langkjøring ligger den på 0,55-0,6 omtrent ved pen kjøring, med litt forbikjøringer og hvis man øker farten over 90 i f.eks 6.gir havner den på 0,63, hvertfall ved bruk av cruisecontroll. Ved jobbkjøring/småkjøring så ligger den på rundt 0,77-0,8 ca. Bilen er ikke chippet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 13, 2012 Har en passat 2001 tdi 130 hk 4 motion den ligger på 08-09 på rolig kjøring , på rolig langkjørig er jeg heldig hvis den kommer under 0,8 på mila, ikke noen feilkoder på motor heller noen forslag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 14, 2012 Jeg har ikke 4Motion, men synes forbruket er noe høyt. Det beste jeg har klart hjem fra jobb er 0.65 (ca 10km, bilen står i garasje på jobb med 20 grader) Da holder jeg 110-115 på motorveien, men det er ikke før jeg skal av motorveien og lar motoren bremse at forbruket går skikkelig nedover. Det virker som at 70-80 er den mest økonomiske farten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 14, 2012 Hadde tidligere en 3BG uten 4Motion. Originalt 101HK (AVB) som var chippet til ca. 140HK. På blandet kjøring holdt en tank omkring 90 mil. På langkjøring kunne den holde opp mot 110 mil. 4Motion har vel noe høyere forbruk da det er mer som skal "trekkes rundt"? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 14, 2012 Hadde også 60-70 mil på full tank, men etter å ha byttet en bremse som hang er jeg på rundt 100 mil på akkurat samme jobbkjøringen... Er remappet til 170hk Sent from my U8860 using Tapatalk 2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...