Hvordan koble vannutskiller?

Anbefalte innlegg

Har fått tak i denne vannutskilleren som jeg skal bruke ved litt garasje lakking. Lurer på om jeg har koblet riktig slik at trykkuttaket kommer i bånn.

vannut.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ikke opp vedlegget ditt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikset det nu

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trengs det større bilde?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm har ikke sett en slik før, da jeg har en vannutskiller som har en inngang på siden og utgang på den andre siden, og under er kun en utluftning for vann. Er det kun en tilklbing på toppen og da en ut ibunn av denne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har satt på koblingene selv, men på toppen er det større dimensjon enn i bunn,

Det står ingen informasjon på den utenom max drain level og en del på kinesisk er vist en flottør inni den.

 

Den hadde ligget på den lokale verktøysjappa i årevis med prislapp på 1000 kr, men jeg fikk den for 400.

De selger kun kvalitetsverktøy, men de viste ikke opp ned på denne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, ser ut som trykkluften skal inn på toppen og da ut videre fra bunn, men er det noe annet sted for tømming av vann?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at dette er en vannutskiller og ikke en oljeutskiller eller en tåkesmører?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke sikker på noe jeg da.

Fant dette kan du tysk er det ingen sak kansje. scroll nesten ned til midten av pdf siden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vann er tyngre enn luft, så laveste punktet skal være vann-drenering

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vann er tyngre enn luft, så laveste punktet skal være vann-drenering

 

Ser ut som selve beholderen skal skrues ut for å drenere, Men du mener trykkuttaket skal vere i toppen?

 

Har lakkert fangeren med greit resultat men må være sikker før jeg skal sprøyte på bart stål.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Googles oversettelse:

Kondensat tømmeventilen

 

Nylon Case

• Installasjon stilling: vertikal på det laveste

Poenget med systemet som skal tømmes

Jeg er ikke noe greie på dette, men kan det tenkes at denne bare skal monteres der kondensvannet samler seg, uten at trykkluften passerer gjennom dingsen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Googles oversettelse:

 

Jeg er ikke noe greie på dette, men kan det tenkes at denne bare skal monteres der kondensvannet samler seg, uten at trykkluften passerer gjennom dingsen?

 

Det er en slags sil inni og en flottør, så ikke vet jeg, men jeg tror fortsatt det er en vannutskiller ev.olje.

 

Må vel demontere den da og begynne å tenke logisk, ev. fylle vann i slangen og se når den samler opp best.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

de jeg har vært borti, har stortsett tømmin i bunn, og ut og inn på siden. men manometer tilkobla etc. dette er vel helt anna design, og vann blir liggende i den, da den er kobla verdikalt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

de jeg har vært borti, har stortsett tømmin i bunn, og ut og inn på siden. men manometer tilkobla etc. dette er vel helt anna design, og vann blir liggende i den, da den er kobla verdikalt :)

 

Kikka inni og det er et metallfilter både oppe å nede, ble ikke noe klokere. Må vel kjøre vann i lufta for å se om den jobber.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det du kan gjøre er å dra til og stå å pumpe luft i ca 3-5 min og se om det kommer noe kondens i beholderen. Er det olje kan du jo skru opp og lukte eventuelt. Når jeg kjører fult trøkk på kompressoren og gjør dette lenge så kommer det mye kondens i holderen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det du kan gjøre er å dra til og stå å pumpe luft i ca 3-5 min og se om det kommer noe kondens i beholderen. Er det olje kan du jo skru opp og lukte eventuelt. Når jeg kjører fult trøkk på kompressoren og gjør dette lenge så kommer det mye kondens i holderen.

 

har faktisk brukt den en del uten at den har samlet noe som helst. Men det står en liten biltemautskiller forran denne og den er full av urenheter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg oversatte teksten fra tysk til engelsk og da forsto jeg hva dette er for noe.

 

(vertically at the deepest Point of the system to be emptied)

 

Denne skal stå på laveste punktet i luftsystemet for å samle opp og drenere ut kondens.

 

OBS. OBS. Dette er alså kun en oppsamlingtank for kondens som samler seg i et rørsysten og skal IKKE brukes som forespurt lenger opp her. (ala bensinfiltet)

 

En "vanlig" vannutskiller har alltid inngang og utgang for luft på toppen merket med --> for luftstrømmen og en liten dreneringsskrue i bunn.

 

Ikke for å strø salt i såret men her har du nok kjøpt "katta i sekken" med tanke på ditt behov.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med andre ord: Denne er beregnet for å samle opp kondensvann som oppstår i større rørsystemer når det er lite eller ingen forbruk av luft. Slik at det ikke samler seg vann i rørene over tid. Dette er for å hindre korrosjon og for at luften når den skal brukes ikke drar med seg store mengder med vann.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan i allefall se med engang at dette ikke er en vannutskiller. men det er vell allerede bekreftet.

 

http://www.moeco.no/subdet9.htm

kjøpe her kanskje?

 

Vannutskiller med manometer

 

KAMPANJEPRIS kr. 390,-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk snakket med online support i statene og vi fant ut sammen at dette er bare en drain ventil som man setter på laveste pungt i rørsystemet på større bruk, Snakker om dritt altså, enn å ha en så avanser greie når en kan bruke en kuleventil...: dum :: bh :: bh :: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor kjøpte du en slik i statene?:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor kjøpte du en slik i statene?:P

 

men det gjorde jeg jo ikke, Kjøpte den lokalt, den hadde ligget så lenge i butikken at jeg fikk den for under halv pris. å sammen trodde vi det var en vannutskiller.

Teit historie egentlig.

Skal se om jeg får levere den tilbake eller får tilgodelapp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg kjøpt denne fra ja nettopp usa, på ebay.

300 kr inkfrakt.

større og bedre og med et proffere utseende enn biltema sin til 399.

30213.jpg

: smil :: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.