Spørsmål ang bremsesylinder bak til golf 3

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg med å finne ut hvilken bremsesylinder jeg har bak på min golf 3 stasjonsvogn.

På Mekonomen sine sider får jeg opp to alternativer en i støpejern og en i aliminium. Den i støpejern har to skruer og den i aliminium har en skrue.

Her er bilder bak fra venstre side på bilen

DSC00041.jpg

DSC00040.jpg

DSC00039.jpg

Bildene er ikke veldig bra, men det er mulig å se at det ikke sitter noen skrue på venstre side av luftenippelen, og det er heller ingen antydninger til at en skrue er ødelagt.

Jeg vil tro at det derfor skal være den i aliminium, men etter en titt i ETKA så viser det seg at på tegningen/bildet der er det to skruehull. Delenummeret som er oppgitt på denne er 1H0611053. Kan noen fortelle meg om jeg skal kjøpe inn med ett eller to skruehull? Kan de brukes om hverandre? Prisforskjellen var ganske stor.

Håper på hjelp :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet dessverre ikke hvilken type du trenger, og tror det er vanskelig å se fra utsiden, så du må nok ta av trommelen for å være sikker.

Det desidert enkleste er å ta av fettkoppen på utsiden, bruk en rørtang e.l.

Så tar du forsiktig ut splinten, hette, mutter og platen som holder det ytre lageret på plass, så drar du forsiktig trommelen ut, pass på at det ytre lageret ikke faller ut.

Monteres i motsatt rekkefølge, mutteren skal strammes for hånd til det ikke er slark i trommelen(med hjulet på) og uten at trommelen bremses.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støpejern er 17mm sylinder 2 skruer. Alu er 19mm sylinder 1 skrue. Det er som bjørn sier at du må ta av trommelen for å finne ut

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vanlige er at biler med lastavhengig reguleringsventil har den med størst diameter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er løst. Grenland auto klarer ikke lenger å skaffe den i støpejern men kun den i aluminium. Disse kan brukes om hverandre, men går ut ifra at alu er en oppgradering av noe slag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.