Må man ha firehjulskontroll med en gang etter man har montert senkesett?

Anbefalte innlegg

lurer på om jeg skal ha på senkesettet mitt, for det har jeg så utrolig lyst til å ha det på. Men bare lurer ang firehjullkontroll. Kan hjulene bli ujevnt litt etter man har hatt på senkesett eller hvordan er det ? :) takker for tips;) : smil : er en Golf 2: )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bør vel gjøres så fort som mulig ja Ola, vis du ikke bare kan justere på øyemål da... Ell så blir dekka mine slitt:p Montere senk om dagen??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Njanei altså. Jeg kjørte 9mnd uten å faktisk ta firehjulskontroll.. ingen endrede kjøreegenskaper etter at jeg tok den, de justerte bare toen min pittelitt, dekkene ble ikke feilslitt. Så så kritisk kan det da ikke være..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

MÅÅÅÅ ikke nei, er for å justere spissingen på hjula for at du ikke skal slite dekk hvis du får mye negativ camber etter senk, men kan være heldig.. Jeg har ikke hatt det på en av mine biler etter skamsenk, og dekkene slites normalt på den :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel varierende meninger om man bør ta kontrollen like etter montering eller om man bør vente litt.

 

Men om spørsmålet er om du skal i det hele tatt eller ikke, så er det greit å ta det. En kontroll er billig i forhold til det du risikerer å måtte bruke på nye dekk (i tillegg til andre fordelsfaktorer som eks kjøreegenskaper).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såklart har jeg tenkt å ta det, men har ikke penger akkurat nå. Men er det bare å justere spissingen framme? :) skal man gjøre noe bak?:) Har bare så utrolig lyst til å ha på senken nå ama:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke har råd til firhjulskontroll til 1000kr nå, har du da råd til dekk til 4000 senere? Jeg mener du burde vente til du får råd:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må også huske på at fjæringen gjerne trenger litt tid på å sette seg.. så helt asap er ikke alltid best,.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må også huske på at fjæringen gjerne trenger litt tid på å sette seg.. så helt asap er ikke alltid best,.

 

Lenge tror du att fjæringene setter seg da? ; ) sånn ca?

 

Dumt å ødelegge dekkene alt å

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du nye felger og dekk i tillegg er det greit å ikke vente så lenge. ofte om man setter på bredere felger å senker bilen har camberen en tendens til å tilte innover i topp. da får du den kjente slitasjen på innersiden av dekkene. mitt tips er at du senker bilen å levere bilen på det verkstedet du har mest tiltro til(også pris) å får tatt en hjulstillingskontroll. trenger selvsagt ikke å være samme dag men helst ikke kjør mer en 1 måned om det skulle vise seg at faktisk hjulvinklene dine ikke er helt på G.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lenge tror du att fjæringene setter seg da? ; ) sånn ca?

 

Dumt å ødelegge dekkene alt å

 

den tiden det tar å kjøre bort til verkstedet for å ta 4 hjulskontrollen.

 

 

Går fint å kjøre uten å ta 4 hjulskontroll, men så klart greit å ta det for å spare evt feil slitasje på dekk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere med multilink forstilling og spess de som også har torsjons bakstilling som feks b5 fwd, kan ikke sammenlikne deres biler i forhold til dekkslitasje etter senk i forhold til folk med andre typer forstilling.. feks a3. Multilinken er unik hva gjelder å bevare hjulvinklene veldig like det de skal være uavhengig av høyde i forhold til andre typer forstilling, feks senker du en a3 8p eller golf v uten å justere så ber du om sprengte dekk iløpet av noen mnd.

Multilink har en egen vinkel som kalles sporingsvinkel som justeres separat som skal hjelpe med å hold spissingen ok ved endringer på høyden:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har satt på 40 mm senkesett på flere Golf I og II og Audi 80 fwd, 90q + noen andre biler opp gjennom åra. Lurte også på dette med å justere spes forstilling etterpå. Snakket med en kompis som jobbet på vag/møller.

Han sa at på disse bilene så er det så lite som endres ved senk på 40 mm at det var ikke noe vits å justere.

Kjørte med disse bilene i flere år på flere ulike hjulsett....så aldri noe skeivslitte dekk og styringen var helt ok.

Over 40 mm derimot var det mer aktuelt.

Bak på en Golf II er det vel ikke noe å justere på heller så lenge det er originalt opplegg ellers baki der vel og merke..: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.